någon som har klättermusen GRIM eller BIFROST?

har de senaste året haft följande märken:
Tierra
Peak
Haglöfs

nu är jag ute efter en jacka från klättermusen
någon som har erfarenheter av dessa?
har provat både GRIM och BIFROST och upptäckt den otroligt fina passform de har.

/Anders
 
Bästa jackan

Jag är den lyckliga ägaren av en Bifrost jacka. Har provat andra liknade jackor av andra märken och jag tycker i alla fall att Bifrost är den bästa. Visst kan man tycka att den är dyr, men hellre en bekväm, funktionell jacka som håller länge än en billig utan högre kvalitet.
Jag har använt jackan i regn, snö, hård vind och på hög höjd så jag tycker att jag testat den rejält. Innan man investerar i en dyr jacka kanske man ska fundera på när och hur man ska använda den. Bifrost är ju till exempel ganska kort i ryggen och passar bra ihop med en klättersele.

Laila.
 
tack för svaret Laila...

jackan ska användas dels som vanlig jacka, del på lättare fjällturer, och som regnjacka.

har inte börjat klättra än men det dröjer kanske inte så länge till
 
Bifrost

Köpte en Bifrost i somras. Hade den på vandring på Färöarna och nu när jag cyklar till och från jobbet. Den sitter som en smäck och huvan är toppen. Vindstruten blir till en hög krage när huvan är nedfälld, vilket är skönt när det blåser. Trots att Cutan-membranet skall "andas" bra blir det förstås varmt vid hög aktivitet. Bra då med stora ventilationsöppningar i armhålorna. Är hittills mycket nöjd med min Bifrost.

Har inte hunnit prova jackan på vintern. Den är ju ganska kort, vilket kan bli intressant (kallt) med brynje-undertröja men inga salopettbyxor.

/Martin L
 
M

Jag her Grim, och jag har inte haft den så väldigt länge. Men jag måste säga att den har samma bra egenskaper som Bifrost fast med ytterligare förbättringar. Det var någon som skrev att ventilationen var så bra på Bifrost, men Grim har världens bästa ventilationssystem enligt min mening, då man kan rulla upp hela ryggen för maximal ventilation. Om du köper senaste utemagasinet kan du läsa mer om jackan, och jag kan säga direkt att du inte kommer bli besviken. Den får nämligen max betyg på allt, utom priset.
 
jag har senaste nummret av utemagasinet...
men ett test säger ju inte allt, är bättre att få veta av personer som har en sån jacka...

det lutar allt mer åt en GRIM, ska fara till luleå och prova så fort de(hägglunds) får hem dem
 
Hägglunds

Grim har dom haft hemma på Hägglunds för ett tag sen men det kan tänkas att dom är slut nu. Det verkar ta en evinnerlig tid för Klättermusen att leverera sina prylar till återförsäljarna.

Har du läst senaste numret av Utemagasinet kanske du vet att Klättermusen kommer med ett nytt material efter årsskiftet, kan kanske vara värt att vänta på? Det skall i allafall jag göra.

Axel: Hur fungerar dragkedjorna på din Grim, jag tyckte dom såg lite veka ut men det behöver ju inte betyda att dom är det, eller?
/Magnus
[Ändrat av mekelund 2001-10-11 kl 15:37]
 
jag ringde till hägglunds i måndags, och då hade de slut på alla klättermusen plagg, de hade blivit lovade en ny sändning i oktober...så det är bara att hoppas på att jackorna kommer in snart igen...

Bifrost kommer i en ny version om ca 2 veckor(Event/Cutan2 material)

GRIM kommer v.10 tror jag det var att släppas med samma membran...

för min del så blir det nog ett köp nu innan jul, tror att ventilationsmöjligheterna som finns på GRIM räcker gott...
 
Jag valde bort Grim till Bifrosts fördel dels för priset, dels för att jag tyckte Grim verkade vara lite för mycket "high-tech" för min smak. Jag tror helt enkelt inte att jag skulle orka stanna och rulla upp ryggen om det blir för varmt. När jag fick tag i Bifrost i Cutan2/Event var saken klar för min del. Men smaken är ju som bekant olika.

/Martin L
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
arvidsson.anna Någon som har erfarenhet av Klättermusen Atle 2.0? Kläder 4
niklas_axelsson Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants. Kläder 8
LB414 Lundhags Fjell Shell, någon som har erfarenhet? Kläder 3
Peter S Salomon XA Pro 3D Ultra - någon annan som har råkat ut för detta? Kläder 17
pelka Någon som har testa dom här? Kläder 2
chinerunner någon har slitit bort dörren på Norhstar Kläder 1
Papadopo Har någon provat North Ice från Erätukku Kläder 2
valtteri Har någon erfarenhet av Ortovox merinoprodukter? Kläder 4
jiana Har någon testat Tierra Creek Lady? Kläder 0
Tommy125 Någon som har erfarenhet av Graninges fodrade kängor? Kläder 0
sove Meindl Dovre Pro - har någon erfarenheter ? Kläder 3
Tomas Odhult Någon som har koll? Kläder 1
Fjällkjell Kan någon förklara...... Kläder 9
arvidsson.anna Houdini Pitch Jacket - någon som testat? Kläder 0
Miss Parker Hanwag Alta bunion Lady - någon som provat? Kläder 2
markusbacka Smärta av att gå in Haglöfs-kängor, någon fler? Kläder 19
joanna AKU Cresta versus Garmont Vetta... eller någon helt annan scramblingskänga? Kläder 1
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
IntMurr Vet någon något om Crispi Nevada Leather? Kläder 10
egh01 Blåkläder Garden - någon som testat de byxorna? Kläder 10
Andtrax Någon som känner igen denna? Kläder 0
Schneeberger Någon som använt Engelsons Särna jacka/byxa Kläder 1
grodanbolle Någon som testat Haglöfs nya skor Kläder 3
claesf Vilken Arcteryxjacka? Elller någon annan bättre? Kläder 6
Humran Tåstrumpor någon? Kläder 2
Naturelover Någon som testat T&P Dunväst...el liknade Kläder 0
stoppenbach Altberg kängor. Någon input? Kläder 1
Maua Gaupa, Känner någon till? Kläder 2
mipert Någon med åsikter om Haglöfs Spider jacka? Kläder 1
Staffan Andersson Är det någon skillnad? Kläder 25
torols NÅGON ATT KÖPA SKOR IHOP MED Kläder 8
donTommazo Tierra Conrad Kain trouser, erfarenhet någon? Kläder 7
Kaj Yak Är det någon som äger en 66 North? Kläder 0
thureb Dermizax™ någon som testat? Kläder 4
flamma Haglöfs Ursus Pro, känga någon som testat? Kläder 2
Retrovirus Söker regnbyxa - tips någon? Kläder 13
Gaban Pressat GT-jackor skarpt - någon? Kläder 7
PatrikT Någon som provat CutanII Kläder 0
hawker Någon som varit på tur 1-2 veckor med T3? Kläder 3
Gidenstam Någon som vet något om kvaliten på Taigas Kläder. Kläder 10
Tittade någon på tv4 morgon i måndags.. Kläder 5
Vet någon något om Ulvang flecce eller märket KVITEBJÖRN Kläder 3
Någon erfarenhet av activentbyxor? Kläder 1
vandrafjäll Jag har släppt en film om det jag skidar i, underställ Devold och Klättermusens skalkläder. Kläder 1
Mujjaaa Släden har lossnat från undre "tandraden" på byxa. Behöver hjälp!! Kläder 8
MalinSa Har du vandrat i barfotaskor/kängor? -Erfarenheter efterfrågas Kläder 17
FruNalleman Luddan - nån som har erfarenhet? Kläder 3
Siames Hjälp! Kängorna har krympt! Kläder 7
Askel Vilken jacka har jag köpt? Kläder 3
MalinSa Vad har ni på fötterna när ni vadar? Kläder 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.