Någon som har erfarenheter om Klättermusen Gere pants.

Någon som har erfarenheter om Klättermusens Gere pants?

Undrar kort och gott om det är någon som har erfarenhet av klättermusens Gere Pants? Är mycket sugen på ett par.

Tack på förhand

/ Niklas

Senast ändrad:

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har inte erfarenhet av Gere men "bodde" i ett par Garm som jag har fattat är 3/4 modellen av Gere hela förra sommaren. Mycket bra kvalitet på sömnaden och väldigt skön passform dessutom torkad tyget snabbt trots att det är ganska tjockt...

/Pelle

Superbyxa

Hej!

Jag har ett par KM Gere som jag är mycket nöjd med. Slitstarka och bekväma. Dessutom tycker jag att de är riktigt snygga. Utseendet är ju inte direkt en egenskap som är viktig när man köper ett par "utebyxor", men det är helt klart ett plus i kanten! :)

Som sagt, mycket nöjd!!

/Matilda

Jag älskar mina Gere!

Absolut de bästa byxorna! Slitstarka,, funktionella, sköna, snygga ja allt!

Det enda negativa är att de som så många andra byxor har väldigt korta ben för en långben som jag. Jag kostade dock på en förlängning (6 cm) på dem, ser lite dumt ut men bara om man tänker på det.

Möjligtvis att de är lite varma på sommaren men på vår/höst/vinter går jag inte ut utan dem! De får följa med å klättra, åka utförs, åka på tur, åka skridskor, i skogen när jag jobbar, när jag tränar hunden. Ja jag tar nästan aldrig av mig dem...

Köp dem! Du kommer att bli nöjd!

Bästa bästa

Om jag (Gud förbjude) enbart skulle ha ett par friluftsbyxor skulle jag lätt valt ett par Gere.

+ De ser hyggliga ut (kan smälta in bland pöbeln på ICA i värsta fall)
+ Otroligt sköna - strech är fantastiskt!
+ Kraftiga och rejäla så att man har skydd mot kvistar, grenar, klipphällar, hundklor och annat otyg.
+ Ventilationsdragkedjan i sidan
+ Resår och snörning mot känga längst ner
+ Nämnde jag sköna?
+ Djupa och bra sidofickor (nycklar etc riskerar inte att trilla ut)
+ Ganska bra vattenbeständighet

- Priset (fast skulle jag bara ha ett par är de ju förstås prisvärda)
- Fickor på framsidan av låret är ett otyg - snusdosan är direkt osnygg där
- Något varma sommartid
- Något lång torktid

Lycka till - du kommer att bli nöjd!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips