Någon som har en Fore(trex/runner) 201 och bor i GBG?

Köpte mig en Forerunner 201 på hittegodsauktion i helgen och fick av naturliga skäl ingen laddare. Tänkte därför om det är någon vänlig själ som har en passande laddare och finns i Göteborgstrakten. Då den verkar vara köpt någon annanstans än Sverige så vill inte Sportmanship ha något med den att göra.

Ser jag bara att den går igång får jag väl leta laddare utomlands.

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Kontakten till 201:an

Jag har en 201:a (och 301:a). Problemet med 201:an är att det är en speciell "Kontakt" som snäpps på höljet till 201:an. Den måste nog köpas från Garmin-återförsäljare. 301:ans kontakt är en mini-USB och kan köpas på ELFA. Laddningsspänningen är till båda 5v. Jag har köpt mina GPS:er från http://www.gpscity.com dom har kanske en passande kontakt?
/Janne

Jag har hittat laddare från svensk åf: 395:-, aspidshop cirka 350:- inkl frakt och från engelsk åf 260:-

Ville gärna kolla så att den verkligen fungerar innan jag beställer en laddare eftersom jag gärna vill köpa datakabeln samtidigt, känns onödigt att slänga ytterligare 500kr+ på något om det är trasigt.

Kontakten brukar väl vara beskriven i manualen?
Ställ ett spänningsaggregat på 5 VDC, tejpa på några sladdar på kontakterna och ladda en stund.

Inget hightech, naturligtvis, och inte hållbart i längden, men säkert tillräckligt för att se om den kvicknar till och kan fungera.

Anders

Det blev till slut "grisen i säcken" varianten. Jag beställde ett kit från GPS Warehouse i England, totalkostnad 240:- inklusive allt, att jämföras med ett butikspris i Sverige på 395:-. Har redan fått bekräftelse på att det är skickat och jag skulle inte bli förvånad om det är framme redan på måndag eller tisdag.

Har sedan tidigare garmin prylar köpta via svensk ÅF / Sportmanship men nu har jag svårt att se framtida inköp i Sverige.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips