Någon som har detta Sidenlakan ?

Hejsan !

Har inte lagt nått inlägg förut men tänkte jag skulle fråga innan jag trycker på köpknappen =)

Jag har suktat ett tag efter ett Sidenlaken men hindrat mig pga kostnaden. Ramlade över den här sidan där de hade ett sidenlakan under 200kr nån som prövat?
http://www.friluftsvaror.se/varor/sovsackar.htm

Ville kolla om det är någon som kan råda mig eller avråda mig att handla. (Är trots allt ett tag kvar till man ska ut på vandring)

// Mvh Peter

Nästan

Jag har reselakanet, inte den mumieformade varianten. Fungerar bra, till och med i sovsäcken. Det har hållit i omkring tre år nu, och verkar inte slitet alls. Jag har tvättat det i 40° utan problem.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Lite väl tunt

Modelen som du länkade till är tyvär i tunnaste laget och väldigt dårligt sydda.

Inte så tokigt

Hej,
Jag har nog den typen av sidenlakan som du funderar på. Har bara använt det under ett par veckor, men ännu så länge inga problem. Gör himla skillnad på värmen i sovsäcken trots att det är väldigt tunt.

Re: Lite väl tunt

auran; sa:
Modelen som du länkade till är tyvär i tunnaste laget och väldigt dårligt sydda.

Hej Tomas!
Har du provat precis den modellen? Hur menar du med dåligt sydda? Är det krokiga sömmar? Verkar kvaliten på tyget alltför gles för att vara hållbar?

Annars är 75 gram och 195 kr intressanta siffror...

För tunna!

Såldes på Stadium/Intersport förut om jag minns rätt. Har haft liknande påsar men de höll inte många tvättar och hade en misstänkt blank syntetkänsla. Hittade en bra modell på IKEA av alla ställen för ca 200 kr av lite tjockare 100% sidentyg. Var precis lagom att hålla en varm under dessa heta sommarnätter, när man ändå måste ligga ovanpå sovsäcken, under en tvåveckors paddeltur i skärgår´n!

Ta och titta på Sidenselma

Innan du köper titta eller ring till Siden Selma i Uppsala som jag tror har betydligt bättre kvalite !!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips