Någon som fälttestat Warbonett Blackbird och DD Frontline?

[Hammock] Någon som fälttestat Warbonett Blackbird och DD Frontline?

Nu står mina val mellan en DD Frontline eller en Warbonett Blackbird.

Eftersom det är omöjligt att kunna prova eller ens pilla på dom så sker all research på internet. Är det någon här som förfogat över bägge och kan ge detaljerna som skiljer.

Främst är jag intresserad av sovkomfort samt saker som om Blackbirds hylla är bra, om man har stor nytta av dubbla dragkedjorna på DD Frontline etc.

Senast ändrad:
Jag köpte en Woodsman X dual layer från ukhammocks.co.uk tillslut. Har inte fått till värmeförlusterna ordentligt än, men jobbar på det.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.
Hoppas att du blir nöjd. Vad menar du med värmeförlusterna? Isoleringen undertill?
Välkommen upp, förresten :)
__
Fredrik

Jag äger en DD Frontline och har provlegat en blackbird (en kort stund). Även om jag blev imponerad över komforten i blackbirden så älskar jag min DD. För det priset är det en klockren hammock. Att det är dragkedjor på bägge sidorna är en funktion som känns lite onödig får dock erkännas.

Med det sagt så skulle jag personligen köpa en woodsman x om jag skulle byta hammock idag. Tycker den verkar helt fantastisk.

Värmeförlusterna och hur man hanterar dessa finns spaltmeter skrivet om, men frågar du mig är en underquilt det oslagbart bästa. Näst bäst, vår, sommar och höst är en Bubblepad från Hennessy Hammocks. Underquiltar går att fixa själv eller köpa om man så vill.

Värmeförlusterna och hur man hanterar dessa finns spaltmeter skrivet om, men frågar du mig är en underquilt det oslagbart bästa. Näst bäst, vår, sommar och höst är en Bubblepad från Hennessy Hammocks. Underquiltar går att fixa själv eller köpa om man så vill.

Jo, har frågat Matt om en svart uq. Behöver man modda hammocken för att få dit underfilten eller skall man hålla på med ytterligare linor?

Jo, har frågat Matt om en svart uq. Behöver man modda hammocken för att få dit underfilten eller skall man hålla på med ytterligare linor?

Om du beställer en från UK-hammock kan det vara en bra idé att även beställa UQ Tri-Plates för att få den lite längre upp mot duken. Sen kan det också vara bra med Ridgeline Quilt Hooks som ytterligare hjälper till att reglera underquilten. Jag använder även Quilt Hangers.

Detta är inte ett måste, men gör tillvaron betydligt enklare.

Om du beställer en från UK-hammock kan det vara en bra idé att även beställa UQ Tri-Plates för att få den lite längre upp mot duken. Sen kan det också vara bra med Ridgeline Quilt Hooks som ytterligare hjälper till att reglera underquilten. Jag använder även Quilt Hangers.

Detta är inte ett måste, men gör tillvaron betydligt enklare.

Alltså, nog för att det är kul med prylar, men hammocken är verkligen prylintensiv.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips