Någon med erfarenhet av Everest Advance 650 Pro

Jag planerar att köpa en ryggsäck i storleksordning 60-70 l och har tittat runt i många olika affärer och provat ett flertal modeller och märken. En som jag tycker verkar bra är Everest Advance 650 Pro för ca 1500 kr på Stadium. Jag tänker använda den främst vid resor men jag vill även kunna ha den på enstaka vandringsturer i fjällen och andra friluftaktiviteter. Eftersom jag inte är en speciellt aktiv friluftsmänniska vill jag inte betala hur mycket som helst för min utrustning.

Jag skulle bli glad om jag kunde få lite synpunkter på mitt val av ryggsäck och kom gärna med andra förslag på andra ryggsäckar.

Tack

Hallå!

Jag är också ute på jakt, fast min är 70 - 80L. eftersom jag är ung och min kropp säkerligen kommer förendras så har jag bestämt mig för en billigare säck. I en annan tråd (läs "Ryggsäck för vandring") berättas det om Bergans Telemark för 1500:- på team sportia i jönköping. han hade köpt den för en månad sedan. Det var intressant, eftersom bergans är ett erkänt bra märke. Jag såg på military, en säck som heter "Mountain Patrol" som är en smått modiferad Vulcan (den är mindre också)

[LÄNK] http://www.militaryshop.se/rygga.html [/LÄNK]

Det finns mycket därute! Vilken prisklass ska det vara? Du nämde att du inte ville lägga så mycket. Jag vill Helst lägga >1700 (max 1700 altså)

reserverar mig för div stavfel och grammatik fel.

<<>> HOLM^ <<>>

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips