• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Nätdejting?

singel och ensam är vitt skilda begrepp. det finns så många "fel" kvinnor där ute att jag har fått nog. jag har en stor familj o många vänner så jag känner mig inte ensam
jag har haft riktigt bra sex många ggr utan att vara kär.
:)
 
dejtingtips...

för männen som vill ha giftaslystna kvinnor...
så är mötesplatsen den plats där utländska kvinnor finns mest...
min vän får massor av giftaslystna kvinnor från gahna efter sig...och ryssland...men något nämnvärt intresse av friluftsliv verkar de inte ha dock...
men...om man nu specificerar sitt friluftsintresse...så blir det genast svårare...ju mer du skriver om dig desto större är chansen att en intresserad kvinna dyker upp...och...en käck bild av dig ute i naturen säljer...och om du dessutom skriver nåt käckt om att ni kvinnor verkar få så mycket oanständiga förslag så därför föreslår jag att ni mailar mig först istället....då har du garanterat ryggen fri...
om jag som kvinna lägger in en bild...skriver hundra ord...då spelar det inte ett dugg roll vad jag skriver...karlarna stirrar sig blinda på bilden...och jag får 800 förslag om fika (över hundra av dessa är inte ens fika utan så enkelspåriga som "knulla?")...varpå jag fräckt skriver om jag skulle fika med alla som föreslår fika skulle jag inte göra annat om dagarna...jag har varken tid eller lust helt enkelt...då är jag ju en elak kvinna...eller hur? här har jag mannen i mitt liv och jag dissar honom för att han kommer med ett förslag på fika...
jag föreslår istället att de som vill komma längre än bara maila fram och tillbaka kommer med något kul förslag på dejt...och ser till att det finns folk omkring...fika är rätt trist...tycker iallfall jag...om det inte är på nån udda plats förstås...
på ekontakt...kan man bara söka på själva utseendet liksom...
spraydate...då kan du lägga in sökord...typ klättr*....då blir det bättre...
på happypannkake....kan du maila fram och tillbaka gratis....och dessutom pussla ihop dig...faktiskt riktigt lovande...
annars den som hon rekommenderade här uppe...för akademiker...
vill du ha mer snabb sex...som den ovanför mig antydde..då finns det betydligt mer riktade sidor...typ bodycontakt...och...ja...mer onämnbara sidor...
lycka till...från en singel som söker klättervänner istället...kram anna
 
Hur lyckas man på dejtingsajter?

Är det någon som har ett bra tips. Tycker typ det känns mångdubbelt svårare att få ett svar via en dejtingsajt kontra en helnatt efter ett krogbesök. Är procenten killar såååå mkt större? Eller är det ngt annat fel ; ) kanske gör mig dålig på bild eller har för dålig profil.. Skam den som ger sig.. bara kämpa vidare.

MrSoft
 
Vet inte riktigt om det platsar här (fast var annars?), men själv hittade jag senast kärleken på nätet, via ett visst utelivsforum som borde vara alla bekant vid det här laget... Så nog går det. Måste erkänna att det kändes konstigt att ringa henne för första gången där i slutet av sommaren, och ännu mer konstigt att springa ikapp henne uppe på fjällhedarna i Helags, i regndimman... Vi flyttar ihop i januari.
 
Två av mina fem flickvänner/sambos har jag "hittat" på Internet och ytterligare två har jag träffat som det inte blev något av (samt tackat nej till ytterligare någon som ville träffas). Ingen av dem är uppraggade på krogen, det är en miljö jag inte förstår.

Några tips;

Du måste sälja dig själv, få den andra parten intresserad av vem du är. Ha en tydlig bild på ansiktet, inga helkroppsbilder som blir för små. Stöder sidan fler bilder kan man komplettera med fler där.

Ha information om vem du är och vad du tycker om att göra men inte i tråkig listform.

Verka inte desperat utan var lite mer laid back.

Internetdejting är ett textbaserat sätt att hitta andra, så det krävs att du är verbal och kommunikativ med text. Men spy inte ur dig för långa haranger för det. :)

Försök få till en träff ganska omgående, ju längre ni "skrivs" desto större bild hinner den andra skapa som sen kanske inte stämmer.

Själva träffen bör så klart vara något mer udda än en fika och på en plats där det finns många människor, verkar hen i andra änden orolig kan du ju uppmana att ta med en kompis.

Lycka till!
 
Jag och flera kompisar här i Stockholm har testat och det funkar om man inte tar det alltför allvarligt och anstränger sig för mycket. Att skicka mail i veckor utan att ses eller ringa är bara att slösa med tid. Man märker rätt snabbt när man ses om det verkar vara nåt.

Nu har jag en tjej jag gillar som dessutom har en fågelhund som bonus. Representation uppe i norr för varandras familjer nu i jul och så vidare. Roligt och oväntat. Har träffat min beskärda del av "har inte sovit i tält på 14 år"- och dricka-drinkar-på-fredag-och-lätt-bakis-på-lördag-är-livet-tjejer ;)

Iofs utesluter inte det ena det andra men att ha friluftsintresset gemensamt känns guld värt!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.