Myggskydd Thermacell

Hej.

Vi funderar på att fara till fjälls i sommar och vi fick fips om att skaffa en myggskydd. Dessa är inte så tungt att bära med sig och att det ska vara värt köpet. Nu finns det en uppsjö av dessa olika myggskydd, rena djungeln. Vad är era bästa tips?
 
Bästa myggskyddet är för mig att försöka befinna mig på ställen där det inte är så mycket mygg.

Att vandra lite senare på säsongen, gärna på högre belägna leder ovanför trädgränsen minskar mängden mygg radikalt.

Jag äger en vanlig Thermacell, och visst fungerar den om du är hyfsat stationär och det inte blåser. Jag använder min så pass lite att jag inte sett någon orsak att skaffa någonting som passar på en vanlig gasflaska.
 
Thermacell backpacker är lysande, lätt & använder samma typ av gaskannor som gasköket.

Läste i ett test Aftonbladet gjorde om en myggspray som fick bättre betyg än MyggA nämligen Bushman testet

Köpte och testade på 3 vandringar i somras, funkar klockrent. Och luktar inte kemikalier som MyggA, inget måste att tvätta av sig innan man kryper ner i sovsäcken:

Finns t.ex på myggfri.se Bushman
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
brigas myggskydd i tältet Fjällvandring 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.