Muskeldriven batteriladdare?

Men, det anges ingen uteffekt, ingen info om vilket varvtal man mâste hâlla eller nâgon viktig information över huvud taget om man ska vara grinig.
 
Men, det anges ingen uteffekt, ingen info om vilket varvtal man mâste hâlla eller nâgon viktig information över huvud taget om man ska vara grinig.

Håller med, informationen kunde varit bättre.

""Typical Performance - Mobile Phones

360 turns (approx. 3 min wind) = 9 - 11 min talk time
60 second wind = 2 - 4 min talk time"


De flesta tillverkare verkar ha snöat in lite väl mycket på mobiltelefonladdning känns det som. Vore ju kul att veta max uteffekt, och gärna hur snabbt man måste veva för att nå denna.

Hur som helst, en Jonta, en Companion, och en FreeCharge är beställda. Utlåtanden kommer när jag fått hårdtesta dem!
 

Det hade jag redan gjort innan jag skrev mitt inlägg.
Men om du får ut någon nyttig info från den sidan så kan du väl bibringa oss den.
mA vid givna varvtal t ex.
Att någon odefinierad mobiltelefon kan användas x minuter efter n varv är helt ointressant så länge man inte specifikt talar om viken mobil. Och knappt då heller eftersom vi kanske vill ladda något annat än mobilen ibland.
 
Tja, så mycket kan jag hjälpa till med (på den petiga detaljiga biten) men jag har en och den fungerar, visserligen kan det bli lite segt i det långa loppet om du ska fullladda telefonen(eller AA batt), då är det nog bättre med en solcell å ett gäng adaptrar(eller vad man nu ska ladda).

Fast å andra sidan så har du något att hålla värmen med i vintertältet ;)
 
Var inne på den sidan tidigare, men nackdelen är ju att produkten inte finns ännu.... suck.

Det vettigaste i ficklampsväg jag hittat verkar vara Freeplay Jonta. Det finns även en 12V-dynamo där man kan koppla in valfri 12V-apparat. Frågan är bara hur hög effekt (dvs hur många Watt) man kan producera genom armkraft utan att få mjölksyra... nån som har koll på det?

Nu er nPower® kommet på market

http://www.greennpower.com/personalenergy/specs

Men $150
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.