MTB i Sthlm 19/5?

Hej,

någon som har tips på kul MTB-cykling runt Sthlm?

stigoteket.se ger ju bra tips men om någon håller på ett smultronställe så dela gärna med er :)

Jag tänkte ge mig ut i morgon lördag ca 2-4 mil, kanske nån har lust att hänga på..?

Jag cyklar vanligtvis i Dalarna, där finns det ju en hel massa skog = en hel massa stigar och skogsvägar. Reklam: Finnmarkturen är sommaren utmaning - 112 km runt Väsman (vid Ludvika)!

Ciao,

Madeleine

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
såg det försent....

mitt tips är annars hela Hellas omr, med stig ut mot tyresö osv, fantastiskt..
Även jag har flyttat till Dalom, underbart landskap..
tips på bra cykling där?

Det blev Ursvik och en rätt teknisk men kul stigcykling. Nästa gång ska jag testa Hella, det kanske finns lite längre turer där.

Ludvika-tips:
Delar av Finnmarksturen är bra. Tex först biten; Ludvika-Håksberg-Stensbo och sen cykelväg tillbaka till Ludvika. Grusväg med mycket stigningar, blir totalt ca 4 mil.

Annars sista biten; Ludvika-Snöån-Galgbacken-Krabobacken och sen avsluta mot Marnäs (Ludvika). Blir runt 2,5 mil.

De är inte markerade, så antingen lokal guide eller karta över Finnmarksturen är att rekommendera :)

/Madeleine

Jag är sugen på att hänga på nästa gång. Kanske till helgen i Hellas? Maila mig om du är intresserad. ryhd@mail.com

Min första tävling är nästa lördag; Kolmården Adventure Race. Jag får väl återkomma med tävlingserfarenhet efter det.

Så hittills har jag bara tränat multiport, cykling, orientering och paddling. Samt bakat lite egna Power Bars eller sk Runekakor med lite extra kolhydrater. Helt klart att rekommendera!

Själv, tävlar du nåt? Kanske du har några bra tips för nästa helg?

absolut, har tävlat sen -00 både svenska cupen,
c2 elit, tieto enator osv, osv allt i från tävlingar på ett par timmar till flera dygn ....så bara höra av sig om du undrar ngt..

Va kul! Då är jag ett blåbär i sammanhanget :)

Runt Borlänge har jag inte så mycket tips... Om du vill träna så är Bärketrampen (75km) den 17 juni. Lokal tävling i Smedjebacken, verkar rätt trevlig. Det kostar 100 kr inkl mat och lite vätskekontroller.

Borlänge

multirunner skrev:
ok, försöker hitta vettiga vägar/stigar osv runt Borlänge..
förslag??

Flyttade från Borlänge för ett antal år sedan, men det fanns ju hur mycket fina spår som helst att cykla på i trakterna runt omkring. (Tycker Stockholm suger i jämförelse.) Kör exempelvis Mellsta, Repbäcken, Lennheden, järnvägsbron över till Gimklack och sedan Norr Amsberg. Mycket fina stigar! Eller haka på cykelklubben. Dom har en jättefin slinga vid Repbäcken.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips