Msr reactor, nån som vet nåt om Co2

Skulle ha kikat lite längre ner på listan så hadde detta hamnat på rätt ställe, hur flyttar man på dette då???

Hej

Jag har uppgraderat lite under vinteren, den gamla omnifuel började fuska rejält, men den funkar i alla fall efter diverse delebyten. Men jag har länge suktat på nån av de jetboil liknande grejerna och fastnade för msr reactor eftersom jag behöver lite mer kapasitet än 1 liter. Har läst alla tester som jag hittade på nätet ( trodde jag) och hittatde brännaren för 1200 kr, slog till på den!
Sen läste jag om den höga co2 halten den producerar, och där slutar mina kunnskaper.

Nu är ju detta inte min vinterbrännare, och jag kommer ju inte elda inne i tältet utan att öppna dörren, men hur farligt är denna höga co2 halten, hur mycket tål man?? Hur stor skillnad är det mellan olika brännare, och vad gör den skillnaden i praktiken??

Senast ändrad:
Mängden koldioxid beror bara på hur mycket bränsle som förbräns, högre verkningsgrad som reaktor väl är byggd för innebär mindre avgaser eftersom mindre bränsle förbränns.
Det du ska oroa dig för är snarare CO, som kommer vid dålig syretillförsel till lågan i samband med dålig ventilering.

Men som sagt, det köket är knappast värre än nått annat.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips