Hej! Vi är två tjejer som har börjat cykla är ännu i nybörjarstadiet men har tänkt att satsa nu i år. Vi skulle bli hemskt glada om vi fick tips om fina mbleder i Göteborgsområdet med omnejd. Även om det finns trevliga leder i t ex södra Sverige där man kan cykla och finna trevliga övernattningsställen ( typ vandrarhem, hotell etc) som är lämpliga helgturer. Svar mottages tacksamt Marianne
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
mountainbike i Västsverige
- Trådstartare mipr
- Start datum
Vandringsleder
Jag vet inget om MTB-leder i Göteborgstrakten, men däremot finns det en hel del vandringsleder i Västra Götaland av mycket varierande svårighet på olika etapper. Vissa sträckor är mest grusväg, medan andra bitar är så tekniska så att de flesta får bära cykeln i flera kilometer i sträck. Några bra leder ut cykelsynpunt är Västra Vätterleden (framför allt norr om Hökensås semesterby), Rankåsleden och Kinekulleleden.
Ps ställ frågan på mtb-forumet för säkrare svar.
/Niklas
Jag vet inget om MTB-leder i Göteborgstrakten, men däremot finns det en hel del vandringsleder i Västra Götaland av mycket varierande svårighet på olika etapper. Vissa sträckor är mest grusväg, medan andra bitar är så tekniska så att de flesta får bära cykeln i flera kilometer i sträck. Några bra leder ut cykelsynpunt är Västra Vätterleden (framför allt norr om Hökensås semesterby), Rankåsleden och Kinekulleleden.
Ps ställ frågan på mtb-forumet för säkrare svar.
/Niklas
Re: Vandringsleder
Men ge f-n i att skrämma mina barn när de är ute och
plockar smultron. Meddelas på förekommen anledning.
niking; sa:...och Kinekulleleden.
/Niklas
Re: Re: Vandringsleder
Det är ju precis lika självklart att MTB-cyklister ska visa god hänsyn mot forgängare, hästryttare, smultronplockare etc som att de ska visa god hänsyn till MTB cyklister!
/Niklas
GunnarH; sa:niking; sa:...och Kinekulleleden.
/Niklas
Det är ju precis lika självklart att MTB-cyklister ska visa god hänsyn mot forgängare, hästryttare, smultronplockare etc som att de ska visa god hänsyn till MTB cyklister!
/Niklas
Aktuellt
MTB i Göteborg
Det bästa om man ska lära sig bra cykelställen är att gå med i en cykelklubb.
Jag är själv med i Mölndals CK
http://www.molndals-ck.nu
och vi koncentrarar oss på MTB även om det blir en del landsväg också.
Bra områden i Göteborg är Ängårdsbergen om man gillar att köra varvbanor, vill man köra leder så är bohusleden eller sandsjöbacka ganska roligt.
Lycka till med cyklandet
/ Christopher
Det bästa om man ska lära sig bra cykelställen är att gå med i en cykelklubb.
Jag är själv med i Mölndals CK
http://www.molndals-ck.nu
och vi koncentrarar oss på MTB även om det blir en del landsväg också.
Bra områden i Göteborg är Ängårdsbergen om man gillar att köra varvbanor, vill man köra leder så är bohusleden eller sandsjöbacka ganska roligt.
Lycka till med cyklandet
/ Christopher
Liknande trådar
Dela: