Mountainbike för långa?

Hej,

Jag är 205cm lång.
Är det någon som kan rekommendera något märke som gör riktigt stora cyklar?
Jag avser inte att cykla i terräng, utan endast på stan, på vägar, men vill ändå ha en mountainbike.

Jag finns i Sthlm

mvh
Lindberg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
29er

Köp en MTB med 29 tums hjul. Tex HARO Mary XC eller någon av Gary Fishers modeller. GF har drygt 10 olika 29ers i sitt modellprogram 2008. Både hardtails och heldämpade.

Skräddarsytt

En variant kan ju vara att skräddarsy en ram i lämplig storlek. Det är förvisso ont om bra svenska ramtillverkare, men ute i Europa finns en del. Leta på nätet.
/Niklas

Stevens har en fin cykel som är lätt och styv med bra komponenter. Den finns i 24" och den borde funka. Den cykeln har i tyska tester fått mycket bra rsultat för att ramen är mycket styv + dessutom lätt. Det borde kanske också vara viktigt - för är man lång kanske vikten blir lite mer i kg också
http://www.stevensbikes.de/2008/index.php?bik_id=350&sect=description&lang=en_US

Cyklig i Bromma eller Cykelcenter Tumba

NU SNÖAR DET

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips