Motionsspår i Nyköping

Hej!

Tänkte höra om någon vet var det finns bra motionsspår för löpning i Nyköping. Vill gärna att det finns milspår och kuperat i terräng. Är också nyfiken på fin cykelåkning både i skog och på landsväg.

Hälsningar
Pia
 
Väg 219

Löpa kan du nog göra på Hållet och ute i Ryssbergen. Cykla skulle jag rekommendera väg 219 via Sjösa och mot Trosa. Skaffa friluftskartan på turistinformationen som ligger i Rådhuset vid Stora Torget. Väg 219 är lite kuperad och saknar vägren. Men med kartan i hand kan du lätt hitta avstickare mot tex Horn,Svärdsklova, Vålarö, Studsvik, V:a Stendörren, Nynäs Slott etc. Det finns massor att se på småvägarna vid sidan av 219:an. Hör gärna av dig om du vill ha fler tips. Jag är uppvuxen i området!
 
Tack för svaret! Vad sugen jag blir på att cykla där känns som det finns en hel del att upptäcka. Bara och försöka transportera ned cykeln från Åre. Alltid spännande med nya platser! Ligger Hållet på motsatt sida om lasarettet? Ryssbergen verkar intressant har inte hittat riktigt var de ligger än. Är det långt från stan? Uppfattade som om det var mera natur/skog i Ryssbergen är Hållet stämmer det? Ge gärna tips på guldklimpar längs eller brevid väg 219 som man inte får missa.

Hälsningar
Pia
 
Motionsspår

Hållet har ca 5 km spår. Ryssbergen har haft (om jag minns rätt) 2,5, 5 och 10 km. Ett av dom längre var för ett par år sedan alltid väldigt lerigt och vått på grund av vatten och skogsmaskiner. Dock härliga och varierade. Sedan finns det ett spår borta vid Ekensberg. Det ligger en grusparkering ovan vårdcentralen och det spåret har både 2,5 och 5 km med belysning. Det är också här man kör "Jogga jorden runt" under hösten. Ett torrt och i stort sett varierat och fint spår...
 
väg 219

Googla på "väg 219" så får du många fina tips. Och fattas något så mejla mig så ska du få besked!
Se till att få ner cykeln snarast!
Mvh Claes
 
Okey, då verkar det bara vara Ryssbergen som har milspår. Får väl kolla om jag hittar någon bra genväg dit med cykeln.

Hälsningar
Pia
 
Hej! Ursäkta om jag hijackar tråden, men hitta ingen annan. De finns ju reflexbana i ekens Berg, vet någon hur lång den är eller vart den börjar?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Tusen tack! Äntligen fick jag lite koll ^^
Letat som en galning efter info om reflexbanorna runt Nyköping Oxelösund [emoji18]

Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Senast ändrad:
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fson Löpträning i motionsspår för asfaltsmarathon? Löpning 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.