mors!

hej. oreti håller brunisar upp till 11 lb.
åk dit. obs! C&H längst upp. bo på motorcampen i byn. åk sen till Te Anau. fina älvar i Fiordland.
C&H rules.
helikopter eller färja+hike.
tänk på att tafsen är 15 fot. minst. å så 0.14 i spetsen.
ta med ett gäng klinkhammer stl. 12-16. funkar fint vid masshatches...
 
Hep!

Yeeeaa! Är det för real? Oreti? 11 Ib? Kämpade själv en hare längst upp med draggande gul groda i botten. Gav grovt. Tält. Vägen, Te Anau - Milford, hubba, hubba. Flygrestrektioner på G i NZ. Färja + hike rules. Masshatches = noll för mig. Instämmer helt i fot & spets resonemanget.

Kiwi for ever.

Tord B.
 
Ha! Helt rätt!

bra, tord.
håller med om att vägen te anau - milford längs eglinton är grym. plockade en hel del tre-fyra pundare på de nedre sträckorna.
annars är vägen mot invercargill ett annat gott ställe.
att flyta nedför waiau i båt rockar. stora nttsländekläckningar.
hörde om korkade bågar i glaisnock river. stora och tog torrt.
när skall du åka till n.z. nästa gång?
testa lake otamangakau på norra ön. nymfer stl. 16.
bågar upp t.o.m. 16 lb!!! jag har dock inte fått någon över 6 lb här. ännu... flytring är helt rätt i pölen.
och tongarirodeltat håller brunisar som tar möss.
testa typ sofa pillow bäcksländevarianter. bara de är stora.
ha det!
 
Brunabågar

Hep!

Invercargill eller Invecaaagi som kiwisarna plägar säga. Tar fram minnen, sköna minnen. Avlägsnade några grova, bruna ur Mataura. Smått om man gämför med jätten i Gore centrum. Heaven för brun trout fishing. I Taupo var den försedd med kvällsbelysning!
Lake Thomas i skymning betyder missade krokningar eller avslitna tafsar i andungeätarkäft.
I Queenstown huserar en tam ål under bryggan till allmänhetens och vissa andras barnsliga förtjusning. Vyerna mot Glenorchy tömmer bälgarna på luft!
Waitahanui river på nordön förför i smaragd och brun/bågar som kröker spö. Lurviga nymfer mitt för käften, det enda som dög.
Vet inte när jag åker tillbaka, bara att. Klippte tassie i fjol, i samband med aussie. Torka och lågvatten spolierade en del.

hadeochlevväl

Tord B.
 
kia ora!
wautanahui var kass för mig. bättre var tauranga-taupo, och ån "närmast" tongariro (glömt vad den heter);
nattfiske mellan jake "the maori-man" och andra locals utrustade med flytlina +typ wooly buggers + pannlampa gav fina bågar, om "the ripples" var rätt. annars är mangamawhitiwhiti, nära rotorua, ganska cool.
var i glenorchy. fiskade i caples. kallt vatten dock. doppade kameran. nicht gut! trögt fiske. stora bäckslände-nymfer. the yankees från te anau hyllade caples.
lite mer norra ön: hydro-pool, tongariro; 7-8 spö, 0.22 nylon ispetsen +heavy sink-klump #9.
aarrgghh! gryyymmm! 6 pundsbågar på rad. eller kör nymf +indikator från stora stenen andra sidan. huge browns...

må gott!
ps. efter burger-king restaurang byggnationen, blev turangi en given april-juni (-98) långtidsdestination. två år tidigare var man tvungen att äta kina-käk på take-away..ds.
 
Hep!

El Paco burgarna på BK var kryddade och feta. Blev av med en del av dem i bungyhoppet från Kawarau Bridge.

I Lake Brunner area slet jag spö och hår i förtvivlan. 6 pundare viftade stjärt inom syn och kasthåll. In that area the trout dies of old age, It´s true! En, en stone brunis gled förbi, I shit you not! Höll på drunkna när hakan föll ner i elexiret. Femsexan kändes plösligt klen. Viftade med buggar och caddis och annat buskigt. Hög ignorationsfaktor på brunisarna där.

hadeochlevväl
Tord B.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.