Montera bindnig på skridsko?

De flesta kör nog med bindningen mitt på.

Mycket möjligt att det har betydelse vilken pjäxa man har, men med Salomons skatepjäxa kan jag inte tänka mig att det finns någon risk att sulan tar i isen. Min set-up:

Bilagor

• Skridsko.jpg
    Skridsko.jpg
    51.9 KB · Visningar: 548
För mig har

detta med sidoförskjutning stor betydelse även med den gamla Salomon Skatepjäxa jag numera inte använder. Jag kan inte accelerera lika bra med skenan mitt under bindningen.

De flesta som menar att det går lika bra med att ha skenan mitt under bindningen har, inbillar jag mig, inte testat att sidoförskjuta.

Thure

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
De flesta kör nog med bindningen mitt på.

Mycket möjligt att det har betydelse vilken pjäxa man har, men med Salomons skatepjäxa kan jag inte tänka mig att det finns någon risk att sulan tar i isen. Min set-up:

#13 Bindningen är monterad för bak, den ska ligga i mitten av den effektiva delen av skenan.

Jo, tack, jag vet det. Borde sett annorlunda ut, men det är mycket svåråtgärdat. Jag kan kapa ner dem framtill. Vi får se. Bra påpekande så att ingen tar efter "fel" så att säga. Men mitt på sitter de, nästan iallafall. Det skiljer nån millimeter, och det märks faktiskt, så jag har märkt dem Hö/Vä. Men rent generellt och amatörmässigt så vill jag oxå påstå att mitt på duger. Alla köpes som jag sett har bindningen mittpå. Men Thure har säkert rätt.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips