Mont Blanc

Hej! Jag och en kompis tänkte försöka klättra Mont Blanc till sommaren.
Nu undrar jag om det är någon som har tips om detta, det kan vara allt från lästips, hemsidor, tider och även om ni vet något om guidade turer med mera.
Hjälp mig är ni snälla!
Tack på förhand!
Anders

MT Blanc

Hej

Gå in på sök funktionen på detta forum, och sök på Mount blanc, MT blanc, så får du massor av svar.

Ett annat tipps är att söka på vanlig sökmotor på mount blanc..

Till Mount Blanc finns 2 vanliga vägar på sommaren, från N'd aguille eller från Aguille du midi, när jag letat information om mt b har jag haft svårt att hitta information om AG D Midi vägen.

Den vanliga vägen är nid'd aguille vägen.. Har lite info om hur jag planerade(men aldrig genomförde) min MT blanc resa här.

http://nederman.cern.ch/web/readart.asp?golev=s4810&artid=16

Annat tipps är http://www.summitpost.com

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Berget heter normalt

Mont Blanc
eller
Monte Bianco

Mount (alltså "berg" på engelska) sitter normalt inte ihop med "Blanc", vit på franska. Borde i så fall heta Mount White :)

Jag vill inte bara vara ordmärkare och Messerschmit, rätt stavning kan vara bra för sökning i div sökmotorer, då främst här på Utsidan där många postat inlägg om bla normalrouten upp.

Mvh
/föhl

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips