Mono headset, trådat med mick och svarsknapp

Eller kanske de kallas earplug? Bifogar bild för att undvika missförstånd. Förbrukar sådana i rasande takt.Det blir alltid brott på sladden. Den enda säkra källa jag vet är Clas Ohlson och deras kostar några öre under hundringen.

Någon som känner till var man kan få tag på billigare? Inga speciella kvalitetskrav. Pratar i telefon och lyssnar på radio och poddar. Sällan musik med högre krav.

Det på bilden såldes ut för runt tian (sänkt från 250-300) på CDON. Jag min gås köpte 15 och gav bort ett par stycken. Nu har jag bara ett par kvar efter mindre än 2 år. Jag skulle förstås ha köpt fler när jag vet hur det går, men jag tyckte den platta, gummerade sladden såg hållbarare ut. Det var den inte.
 

Bilagor

  • headset2.jpg
    headset2.jpg
    128.2 KB · Visningar: 100
Spelar det roll om 3,5mmpluggen är rak eller vinklad 90 grader?lk Jag har också förbrukat ett antal hörlurar till mina mobiler och lysnnar också talbok mer än musik så inga hifi-krav heller. Tycker generellt att vinklad 3,5mmplug håller bättre än rak. Har du provat en platt kabel som jag också uppelver håller bättre än vanlig rund kabel- Annars verkar tyvärr mobil-lurar vara en förbrukningsvara.

/Patrik
 
Vet inte om vinklad kontakt spelar roll, tror aldrig jag haft nån sådan. Beträffande platt sladd är det ju det på dem jag har nu och inte håller de nåt bätte! Nu är jag lite klumpig också och det händer nog att sladden fastnar nånstans och det blir små ryck i den.

Vill inte täppa till båda öronen med stereolurar, speciellt inte i trafiken. Och vill inte ha bluetooth. De små lätta bluetoothgrejerna har ju även små batterier och jag vill kunna köra hela dan och bara bry mig om om att byta batteri i mobben när det behövs.

Det bäste vore ju om det fanns nåt mer hardcore där sladd och lödningar inte var så förbannat klena! Men det är väl en dålig affärsidé så klart.
 
Du måste ju inte använda båda öronen i ett stereolurar, ha ena luren hängande om du vill ha medhörning på omgivningen och skulle då ena luren sluta låta pga ryck eller annan skada kan du nyttja den andra ett tag till.
Mobiler är ofta känsliga i uttaget (3,5mm honan) så att tappa mobilen med sladden i är obra. Kö rnumera en del blåtand men funkar inte om jag vill köra äkra FMradio, då den ju använder sladden som antenn.

/Patrik
 
Då hör man ju inte ljuden som bara går till andra luren (jo, ibland lyssnar jag på musik och stero är ofta otroligt taskigt gjort). Dessutom trasslar stereolurar

Blåtand har säkert blivit bättre. Har bara en gammal som tappade uppkopplingen hela tiden. Men ska man ha nåt som räcker hela dan blir det ju ett bar jättelurar och inte en sån där liten smidig grej. Vill faktiskt bara ha en sån där liten enkel monoplugg...
 
Knepigt. Finns flera länkar i kedjan. Värre om du skadar dig (örat) eller 3,5 mm telepluggsuttaget i telefonen går sönder än att sladden ger efter. Kan du tänka dig att skydda sladdbanan bättre? Ha sladden innanför en skjortknapp placera telefonen skyddad i en bra ficka etc.
Jag har noterat att sladden håller betydligt bättre i överörat hörlurar än i små inne i örat lurar. Delvis kanske för att jag är mer medveten om lurar och sladd när jag har större hörlurar.

Thure
 
Knepigt. Finns flera länkar i kedjan. Värre om du skadar dig (örat) eller 3,5 mm telepluggsuttaget i telefonen går sönder än att sladden ger efter. Kan du tänka dig att skydda sladdbanan bättre? Ha sladden innanför en skjortknapp placera telefonen skyddad i en bra ficka etc.
Jag har noterat att sladden håller betydligt bättre i överörat hörlurar än i små inne i örat lurar. Delvis kanske för att jag är mer medveten om lurar och sladd när jag har större hörlurar.

Thure

Jag drar alltid sladden innanför minst ett klädlager, annars fastnar jag alldeles för ofta. In under halslinningen och ut nere vid livremen och ner till mobilen i byxfickan. Man skulle kunna ha mobilen i påse med snöre runt halsen också.

/Patrik
 
Jag drar alltid sladden innanför minst ett klädlager, annars fastnar jag alldeles för ofta. In under halslinningen och ut nere vid livremen och ner till mobilen i byxfickan. Man skulle kunna ha mobilen i påse med snöre runt halsen också.

Inte så smart när mobben sitter i en cykelhållare... 😄

Hade samma problem som dig men sen jag köpte kvalitet så har jag inte behövt byta.

Låter ju bra. Vad köpte du då då?

Hittar alltså i princip inga trådade monopluggar alls förutom Classes. Det är svårgooglat. Man hamnar bara på bluetooth hur man än beter sig.
 
Inte så smart när mobben sitter i en cykelhållare... 😄



Låter ju bra. Vad köpte du då då?

Hittar alltså i princip inga trådade monopluggar alls förutom Classes. Det är svårgooglat. Man hamnar bara på bluetooth hur man än beter sig.

Har du mobilen i cykehållare så har du en lång exponerad kabel mitt i luften och det är nästan som att be om problem. Måste du har den i hållare skulle jag lyssna med "true wireless" - dvs en lite pluggi örat - du missar ev stereo-ekket om du bara lyssnar i den ena. Anvädner du bara en i taget får du ju dubbel abtteritid.
Eller välja trådat och ha mobilen i fickan.

Jag är också nyfiken på vilka trådade kvalitetslurar som skulle hålla.

/Patrik
 
Nejdå, det händer inget så länge jag cyklar. Och min hållare sitter inte som en vanlig hållare heller. Det är snarare när jag går av cykeln det kan förekomma rygg.

Misstänker att kvalitetslurarna inte passar in på min spec. Vad är "true wireless"? Ingen hobby för mig detta. 😄

Givetvis har ytterligare en plattsladdig plugg börjat glappa sedan igår. En jag har till datorn.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MonicaKa Headset för mobila mobilanvändare Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.