Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hur stora minneskort klarar 60csx?
Jag har precis köpt 512mb.
När jag lägger in kartor får jag upp ett felmeddelande.
Kan stå tex Du försöker lägga in 483mb men det får bara plats 496mb??
Knepigt eller.
Provar jag lägga in 100mb får jag samma meddelande.
Jag kör ett 1 GB i min 60 CSx utan minsta problem eller märkligheter. Har väl drygt 900 MB kartor på det nu. Laddade dessutom in dessa direkt från Mapsource utan problem.
Du kan kolla med utforskaren hur mycket du får plats med på minneskortet. Det blir aldrig 512 mb om du kör med fat32, för själv filtabellen tar plats. Min 512 rymmer ca. 480mb.
(ooppss, jag läste inte hela ditt inlägg)
Sorry!
[Ändrat av chuck 2006-09-21 kl 20:49]
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...