Mina tummar håller inte

Men det bästa är att paddla året om utan långa uppehåll å använd poggisar på vintern så du har direktkontakt med paddeln...
Jag säger inte emot vår vän Stuvarn i denna fråga. Men påminner glatt om att ta med tanken på eventuella bad då man väljer poggisar på vintern. Det hela är individuellt - basera val på eget gott omdöme och egna goda erfarenheter. Med detta "lilla meddelande ingjutet från biskop Brask" stämmer tveklöst jag in i Stuvarns sång.

Halloj!

Du har helt rätt Patric har tänkt lite på det å vet hur utsatta händerna är om man hamnar i vattnet!
Jag har tunna neoprenhandskar på när jag paddlar nåt lite rankare på vintern men sitter oftast i nåt stadigare å kör då med poggisar(med neoprenhandskar lätt tillgängliga imbillar mig att jag kan få på mig dom i krisläge)
Hörde föresten om en mkt van paddlare för ett antal år sen som hade allt man kan tänka sig i klädväg för vinterpaddling (men han körde med poggissar) som hamnade i vatten, han förfrös båda händerna!
Men som sagt valet är ju upp till en själv å som alla vet inget slår direktkontakten med skaftet för paddelkänslan!

/Janne

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.