Min vandring

Jag gjorde det.. jag gick.

Det var här, i Utsidans vandringsforum som jag hittade en tråd som jag sedan följde även i verkligheten. Tack Thomas, och alla ni andra för inspiration och värdefulla tips. jag har tillbringat timmar bland era tankar och erfarenheter innan avfärd.

Har försökt berätta om allt det som jag såg, kände och upplevde på min väg mellan Abisko och Nikka (eller egentligen Keb) och även om allt det stora inte riktigt tillåter sig begränsas till ord så finns där lite att läsa och se på min blogg.

Vill ni är ni därför välkomna till min kajplats..

Vackert

Fina bilder från turen! När du nu har blivit fjällbiten, torde det väl bli fler fjällturer i framtiden eller hur?

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för inspirationen och de fina bilderna. Ska iväg på min första ensamtur (dock utan hund) i fjällen i samma område i augusti och längtan blir bara större.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips