• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Midsommarplaner i sthlms-trakten?

Fira midsommar

Om ni paddlar kolström vid ingarö så kan jag rekomendera södra lagnös midsommar firande det e med stång å hela faderullan vid stranden mitt på södra sidan av ön,brukar va vid lunch tid då hinner ni ju dra vidare sen.....
 
Re: Re: Midsommarplaner i Sthlm-trakten

efirattan; sa:
Jag har inte paddlat särskilt mycket och har ingen egen kajak, men det finns ett jättebra hyrställe på Rådmansö:

http://www.kajak-uteliv.com

/Isa

För att förenkla valet lägger jag ned mitt förslag, och röstar istället på Isas.

Då är det bara att vi bestämmer oss så att vi som måste hyra kajak hinner boka.

Om jag förstått är vi f n följande:
Maria I (hyrkajak ?)
Kalle G (hyrkajak)
Mikael B
Anna S
Rikard N (hyrkajak)
Isa S (hyrkajak)

Micke och Anna, har ni egna kajaker?

/Kalle
 
Instämmer

Måste hyra kajak. Tycker sidan http://www.kajak-uteliv.com/ verkar vara toppen. Återstår bara att närmare koordinera och styra upp deta hela. Känner någon sig manad så kan väl en mailkedja startas för planering? Nås på rnasman@gmail.com

Är som sagt en glad amatör på kajakpaddling men det ska bli kul!
 
Båda områderna är underbara.

Hej.

Kan ju inte följa med er. Men är i stor sätt uppväxt i roslagen(Vätö ön mittimot rådmansö). Och bor nu på Ingarö.
Och känner båda områderna rätt så väl. Man kommer ut i ytterskärgården på en dagspadling (då paddlarman på lite), men vill man ta det lite lugnare och paddla mer väderskyddat är det också möjligt utan att man missar de grymt vackra öarn. Som liten åkte vi alltid ut till idö, vacker ö med skyddad vik och full med 08:eek:r ;) ... å andra sidan var det bätttre för, ni vet skidbackarna var större osv. Suck vilka tider det var.
Har en bra tur, Skriv gärna och berätta hur det var(är det så grymt som jag minns det?)

J
 
Hej!

Tillbaka igen efter några datorfria dagar...

Jag behöver oxå hyra kajak. Kajak-uteliv blir perfekt.

Känner mig manad att få igång en mejllista för planering :) Tror jag har adresser till alla utom Isa och Kalle. Mejla mig på mariaingvarsson@hotmail.com

Skickar iväg ett mejl under kvällen med idéer om sådant vi behöver samordna oss om.

Maria
 
Också gärna med på paddling

Hyr kajak över helgen för rimlig penning, 350.-, från Pampas Kajak o tar på biltaket till iläggsplats. Har en extra kajak bokad om nån är intresserad.
/Patrik
 
Snart midsommar .... :-D

*Utgångspunkten uppe vid Norrtälje blir nog jättebra tänker jag. Har ingen större erfarenhet av den delen av skärgården, så det ser jag mkt fram emot.
*Finns det förslag på rutter el så? Min egen paddlingsvana är väl typ medelmåttig. Haft egen kajak tidigare men inte paddlat så mkt på större vatten. Nivå som Frilufts' 3:a kanske.
*Jag tar ändå o kör upp den kajak från Pampas som jag bokat att hyra då det blir så mkt billigare (350 istf 1200).
*Det finns, som sagt, en till bokad i mitt namn om nån vill ha. Det är en Point 65 "Sea Rover". Det finns nog också en "X-Lite" att välja om man är lite mindre.
*Om några folk vill åka m mig så kan jag ta upp till sju pers i bilen el fem i komfort.
*Samordnar vi mat?
*Samordnar vi tält? Har i så fall ett stort tält som kan rymma hela gänget om det skulle va nåt.

Snart midsommar, kul!

:-D

/Patrik
0704-58 44 35
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.