• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

midsommarpaddling i Stockholms skärgård

Hej alla glada paddlare!

Vi är två tjejer som tänkte samla ihop ett litet gäng och dra ut i skärgården över midsommarhelgen. Vi är sociala paddlare som hellre njuter av upplevelsen att vara ute än för loggbok över hur långt vi paddlar. Prestation är ointressant med andra ord. Hopp-i-landdrink hör till, sol- och badpaus om det är fint väder, god mat och dryck och vi tar gärna sovmorgon i tältet. Så om du har samma inställning och kan prata och paddla samtidigt är du mer än välkommen att hänga på! :)

Susanne och Lotta
0703-61 46 59 resp 070-751 41 89

Vid annat tillfälle...

Hej!

Det låter riktigt trevligt, och skulle det vara så att ni ska dra iväg igen någon gång är jag verkligen intresserad av att haka på!

Kombinaionen av paddlingen och den sociala biten låter toppen!

/Kristine

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det går att nå mig på:

Hej igen!

Det går att nå mig på ksarnes@hotmail.com och där kan ni få mitt mobilnummer.

Hoppas på roliga utflykter i sommarvärmen snart:)

Ha det fint!

//Kristine

Hejsan,

vilket bra initiativ er inbjudan var! I likhet med flera andra tycker jag dock att det var synd att jag missade det. Jag har inte tänkt på att man faktiskt kan dra ihop "egna" gäng inför olika turer på det här forumet. Tycker ni att det fungerar bra och finns det andra möjligheter längre fram?

Hälsningar
Annika

hänger gärna på

Följer gärna med. har en k2 som jag ibland är enasam i, har inget problem att paddla i den själv, men om det behövs så finns en plats.

0703371632
Mikael

Dags att göra slag i saken?

Joakim Ambrosson; sa:
Hänger gärna också på då min ordinarie paddelkompis skaffat flickvän, hund och eget boende och jobb och allt sådant där.. :(

Har en K2:a också.

// Jocke

Verkar ha samma problem som jag (ska bara åka till polen, bara vindsurfa en vecka osv (brukar det heta).

Vi skulle kunna paddla i en utav k2 orna eller var och en i sin egen.

Jag kan lite närsom, men utgår helst från dalarö (vilket ju inte är helt fel om man ska ut i skärgården), kom gärna med förslag.

Mikael

Hej!

Det kan ju vara lämpligt att träffas på en förutbestämd ö första dagen om man paddlar i varsin kajak det är ju inte så långt mellan björkvik och dalarö. Det ska blåsa upp till helgen, min kajak har en tendens att sticka iväg med vinden vid kraftig sidvind när man sitter ensam i den, vid sådana förhållanden kan det ju vara lämpligt att samsas i en k2. I sådana fall kan den ena paddla till den andra och lägga sin k2 på den andres tomt? Eller så kan man vänta och se hur det blir med väder och vind framöver.

Vilka datum passar dig?

Mikael

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips