Midsommarfirande på fjällvandring?

Hej!

Jag och en kompis ska iväg och vandra till midsommar. Finns det någonstans där midsommaraftonen firas på något sätt? Eller är det ute i tält på egen hand som gäller?=) Det är ju så jag har tänkt egentligen, men tanken bara slog mig angående detta=)
Troligen så startar vi i Abisko eller Nikkaluokta, men färdvägen är ej bestämd än.

En annan fråga: är det möjligt att ta med sig fiskegrejer och prova fisket efter vägen? Var i så fall?

En tredje fråga: är det vanligt med vad/vatten/broproblem? Är det många broar och brukar de vara i skick för det mesta?

Glad för alla svar! =)

Om du har möjlighet att ändra lite i dina resplaner så finns det traditionsenligt midsommarfirande på Storulvåns Fjällstation och om man vill prova på ett lite annorlunda firande kan man plocka fram utförskidorna och åka midsommarskidåking i sylarna!

Go for it!!!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Ja, jag vet, jag har sett det=) Det lät så lockande, men det är en bit från stället (ställena) jag hade tänkt=)
Lite på vippen för en sekund eller två att ändra mina resplaner... men får se=) Utföråkningen lockar något extremt!=D
Det är ju inte något måste, men en kul grej och ett annorlunda firande=)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips