Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
En komis har lyckats med konststycket. Han
skar upp brännarhålet på Trangian och la i en
aluplatta i vilket MFS-köket passade. Benen
satt kvar på MFSet, hopfällda och utstuckna
genom ett hål i sidan på nederdelen av Trangiat.
Ställde frågan till Trangia i våras. De hävdade att det skulle funka, men vart osäker på hur de menade. Gå in på Trangia.se och fråga.
Adaptern till Optimus kan vara en möjlighet. Den hittar du bl. a. på globetrotter.de
Det lättaste är att borra upp hålet i adaptern till Optimus Nova och skruva fast mfs-brännaren. Man behöver inte gå lös på vindskyddet som bilderna på länken visar. Men det blir lättare att få allt på plats om man gör det lite större.
Är det nån som sett adaptern som gör det lätt att trycka in ett MSR Whisperlite i trangia här i sverige? Finns i danmark!?
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer