MetroGuide

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: MG & RR

chuck; sa:
Behövs det någon kod till RR då?
CitySelect (GPS V och den kommande NavTalk), CityNavigator (StreetPilot III) och BlueChart är de enda produkter jag känner till som kräver koder.

Jag har svårt att se vilken nytta du skulle ha av R&R när du redan har MG och en GPS med så pass mycket minne.

Till pelle

Jag får min gps först i morgon (23/8) så jag har inte en aning om vad det är för skilnad på MG & RR.
Men bara lungn, här skall tryckas å lekas utav bara f**. Jag räknar med att kunna varenda meny innan jag ens hunnit köra från butiken och hem :)

Många tack till alla som svarat på mina frågor!!!

MG kontra RR

Kartbilderna i MetroGuide och Roads & Recreations är likadana (vanligtvis).
Skillnaden är att MetroGuide innehåller databaser med gatuadresser och intressanta platser (POI). Dessa databaser gör att vissa GPS kan söka på adresser, om MG finns laddat i enheten.
Eftersom databaserna saknas i RR kartorna, kräver de inte lika mycket minne. RR är en produkt, främst tänkt till enheter som GPS III+, med 1.44 MB minne, medan MG är avsedd för GPS typ Legend, Vista, MAP 76, MAP 76S osv, som har större minne för kartor.

Uppslitande

Har du hunnit slita upp knapparna på din 76S ännu? (Jag antar att det är en sådan, av ett annat meddelande du skrev).

Anders

O JA!

Jag han bara sätta mej i bilen innan jag ryckte den ur kartongen.
Men illa nog följde ju inte batterier med...
Gissa vart jag skall nu efter jobbet???

Nu lär det väl ett par dar innan jag använder datorn till att surfa med :)

Ha en trevlig helg allihop!!!

Navigera

Du får väl navigera hit, så kan vi jämföra våra erfarenheter. När jag försvarade mitt pillrande på Vistan med att jag bara är lite intresserad, sa dottern (13 år) "Ha, du är besatt!".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips