Meindl!?

Mina Meindl Tundra (eller är det Taiga) Håller på att falla samman. :(

Upptäckte idag att flera sömmar har gått sönder och det är bara en tidsfråga innan de faller samman totalt. Hur länge kan man kräva att ett par kängor i denna prisklass (3000:) ska hålla?. Jag har nu haft mina i 2,5 år (köpta sommaren 99). Lång tid kan tyckas men jag har endast använt dem under 4 veckolånga vandringar och annars endast i några enstaka fall (kan räknas på en hand).

/Peter

Meindl Taiga

Jag äger själv ett par meindl taiga sen tre år tillbaka och är mkt nöjd med dom. Jag andvänder kängprna ofta och har inte upplevt samma problem som du.
/Jonas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Visst skall Meindl klara mer än så

Fast det är ingen tvekan om att de inte håller samma kvalitet som Lundhags. Så det blir inga Meindl när de nuvarande ger upp andan.

Som med alla andra saker så är skötseln mycket viktigare än man kan tro. Att fetta in läder och göra rent kängorna ökar på livslängden rejält.

Mina Meindl Island är snart inne på 7 året och hänger nog med ett tag till. Lite lagningar har det blivit men ännu är det inte dags för ett par nya. Omvårdnad och kärlek :) eller en tidig reklamation är nog receptet. Sällan bråkar leverantören om man "gnäller" på rätt sätt.

Lundhagskängan kan man ju få en hygglig renovering av när den börjar bli sliten. Denna service borde fler ha!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips