Meindl på nätet?

Vill köpa ett par Meindl Taiga på nätet, men kan inte hitta nån butik som för dem, förrutom en hel bunt svenska (=dyra).
Globetrotter hade dom inte. Är det någon som vet nån bra nätbutik som säljer Meindl?
Tacksam för hjälp, Tobbe.

Meindl Taiga på nätet

Hej
Läste ditt inlägg och ville bara säga att dessa skor går att beställa från Globetrotter. Jag har personligen pratat med en där nere (det gällde en annan skomodell från Meindl) och fick då till svar att de beställer hem de skor man vill ha. Dvs, de tar hem alla Meindl's modeller. Priset för detta blir mycket billigare än i Sverige. Vet du modellnamn och storlek så är det bara att ringa dit och fixa detta. Kom ihåg att konvertera storleken rätt. Tabell för detta finns i Globetrotters katalog. Du har ingen bytesrätt på dessa skor (eftersom de tar hem dem speciellt för dig) så det är ganska viktigt att det blir rätt storlek. Be att få prata med Fransisca Schreider, hon är bra på engelska. När det gällde mina skor så blev de inte dyrare för att de tog hem dem än att köpa ur katalogen men det är väl säkrast att du frågar om priset innnan du beställer dem.
Lycka till / M. Andersson

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
schuh-keller

http://www.schuh-keller.de har taiga, bara bruna tror jag. det är inte så många butiker i tyskland som har särskilt väl fungerande internetverksamhet. Jag köpte ett par taiga i sommras och skickade då ut några mail för att höra mig för, nån tog tre månader på sig för att svara andra har fortfarande inte hört av sig. Schuh-keller däremot svarade samma dag oftast (jag var lite osäker och skrav några brev) och skorna kom fort när jag väl bestämt mig. Dom hade ett litet sömnadsfel på plösen, trist att fick det exemplaret, men dom gick nog inte att sälja i butiken, men det är nog inget som inverkar på komforten.
http://www.oliv.de är en annan sida, lite mer militär och dom har Army Pro modellen, lite sämre gore tex tydligen (inget under foten) men jag upplevde dom som skönare än taiga, men dom senare har jag inte gått in än, även om det knappt ska behövas.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips