Meindl Island Pro BILLIGT!

Vill inte vara kommersiell eller nåt sånt, men för den som funderar på ett par Meindl Island Pro kan det här vara lönsamt att läsa.

Köpte ett par på Tyska Ebay för 1 430 kronor, inklusive frakt! De hade betalningen (betalning till deras bankkonto eller via PayPal) på måndag och på torsdag fanns paketet att hämta på Posten. Fick kollinummer när jag frågade om det så jag kunde följa paketet.

Gör så här: gå in på http://www.ebay.de, sök på "Meindl Island Pro" och hitta en länk där det står "Meindl Island Pro GTX Wanderschuhe alle Grössen NEU". Säljare ska vara powersport4.

Så enkelt kan det vara att spara elvahundra kronor! :)

(Vad gäller storlekar så har Meindl en storleksguide på sin hemsida, http://www.meindl.de, som funkar jättebra. För det är ju inte så sympatiskt att fråga och prova i en butik och sen inte köpa där utan på Internet.)

Bra!

Vill bara framföra ´Bra tips!´, hoppas att någon tar chansen och införskaffar dessa kvalitetskängor till ett så bra pris!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
dahoo skrev:
(Vad gäller storlekar så har Meindl en storleksguide på sin hemsida, http://www.meindl.de, som funkar jättebra. För det är ju inte så sympatiskt att fråga och prova i en butik och sen inte köpa där utan på Internet.)

Tack för tipset!
En fråga bara: Funkar det verkligen att prova skor per internet?? Skulle aldrig göra det, eftersom det ju kan bli fel även om storleken är rätt. Eller har jag sällsynt känsliga fötter??

Senast redigerad av en moderator:
Tack för tipset!
En fråga bara: Funkar det verkligen att prova skor per internet?? Skulle aldrig göra det, eftersom det ju kan bli fel även om storleken är rätt. Eller har jag sällsynt känsliga fötter?? [/QUOTE]

Dom är ju kända för att göra riktigt sköna kängor (se t ex andra trådar här på sidan) som passar redan från början. Vad jag gjorde var att sätta foten på en spånskiva och rita av den. Sen mätte jag hur långt det var från hälen till längst ut på stortån + en centimeter. Sen stod det på millimetern i storlekstabellen.

Är det någon som har testat att köpa genom denna kontakten? Priset är ju riktigt bra, men man känner alltid lite skepsis mot ebay-köp.

e-bay

jag har handlat en del på tyska e-bay varav en del produkter runt några tusenlappar och det har aldrig varit några problem. hittar man något så kan man försöka. de använder ju sig av ett kund-rating system som man som köpare och säljare gärna vill hålla sig väl med. så det är bara att köra!

/glimmen

Den säljaren verkade i alla fall ha bra rykte på ebay. Nu är auktionen slut för denna gången, men det lär väl dyka upp någon liknande snart igen... Gärna med Performance-kängan. :)

Såg förresten att Naturkompaniet sålde Island Pro för 3 243:-. Undrar om de är självgående... :p

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips