marmotta; sa:Jag tror min mor (1915-2000) var ett bra exempel på
den bekväma turisten för vilken god mat och
HELT vid sidan om ämnet: obegripligt misstag (som kan
föranleda spekulationer om mina tynande förståndsgåvor).
Min mor dog år 2005.
marmotta; sa:Jag tror min mor (1915-2000) var ett bra exempel på
den bekväma turisten för vilken god mat och
Nordesjö; sa:Personligen tror jag att naturturismen är landets mest outnyttjade guldgruva, som vi kommer att tvingas börja utvinna om vi ska ha kvar vår höga levnadsstandard.
Tillverkningsindustrin är i princip död i Sverige, och tjänstemannajobben har redan börjat utlokaliseras till ställen där folk är (minst) lika kunniga men kräver mindre lön.
Svensk vildmark är vi däremot helt ensamma om på marknaden, och jag tror inte att den vanliga svensken fattar vilket värde vi sitter på. Vi fattar inte hur exotiskt vårt land är, eftersom vi inskränkt tror att det är världens mittpunkt och det vanligaste som finns.
Jag tror att vi kommer att "tvingas" utöka turismen i landet, och därför är det lika bra att vi börjar fundera på hur det ska ske utan att vi förstör just det som är guldet.
tjonsson; sa:Vår relativt stora andel välutbildade arbetskraft har en så pass hög produktivitet
chralm; sa:Så de slutsatser som det hänvisas till i början av tråden får DN:s artikelförfattare nog anses ansvarig för.
chralm; sa:Så de slutsatser som det hänvisas till i början av tråden får DN:s artikelförfattare nog anses ansvarig för.
chralm; sa:Bederoff har använt en rapport på ett skumt sätt och använt den som ett slagträ för sina syften.
...
Med reservation om att mina slutsatser om Bederoff bygger på uppgifter från folk i den här tråden, så de kan ju vara felaktiga.
tjonsson; sa:chralm; sa:Bederoff har använt en rapport på ett skumt sätt och använt den som ett slagträ för sina syften.
...
Med reservation om att mina slutsatser om Bederoff bygger på uppgifter från folk i den här tråden, så de kan ju vara felaktiga.
Bederoff företräder Turistdelegationen som inte är en sammanslutning av turistföretagare utan en "statlig myndighet för strategier, statistik och samordning inom svensk turism." (www.tourist.se)
Med tanke på att en statlig myndighet inte har som uppgift att företräda enskilda intressegrupper tycker jag det är synnerligen slarvigt av Bederoff att uttrycka sig som han gör, dvs. utan att ha täckning för det via Nutek-rapporten referera till nationalparker i samband med att han analyserar fjällvärldens tillgänglighet.