Med kite på Grönland?

Hej!

Undrar om någon på detta forum vet om några svenskar har gjort Grönland från syd till nord med kite?

/Johan

Två svenska systrar skidar/kitar Grönland syd-nord just nu.
Se: systrariblasvader.wordpress.com

Med vänlig hälsning
Erik

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Kul Erik att du sett denna expedition. Det är nämligen min tjej och hennes syster som är ute just nu. De undrar om de är första svenskar som gör denna tur med kite.

Tror inte att denna tur gjorts av svenskar tidigare. Vill minnas att två män skidade syd-nord för ett antal år sedan men utan kite. Har för mig att de även gjorde om turen ytterligare en gång men då tvingades att bryta.

Jag har varit i kontakt med Caroline inför deras tur då jag skidade över Grönland öst-väst år 2012.
Kul att följa bloggen, de imponerar med enorma distanser. Får en att längta tillbaka... : )

/Erik

Fan va kul

Fan det er kul.
Vem kunne inte tænke sig at prøve det.
För at gøre en sånt resa musta man ha rätt kite udstyr

Jeg har selv deltaget i 2 redbull event så vet var hårt det er :)

Surf on!

Senast redigerad av en moderator:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips