McKinley sovsäckar

Den nya vikt uppgiften sätter det hela i en annan dager. Som sagt verkar det hela mer rimmligt nu.....

/Andreas

ala; sa:
Den nya vikt uppgiften sätter det hela i en annan dager. Som sagt verkar det hela mer rimmligt nu.....

Men är det en syntetsäck det handlar om är det ändå väldigt bra prestanda.

Dock ska väl priset i så fall jämföras med en annan syntetsäck och inte med en dunsäck som Linus gjorde. Den haglöfssäck som kostar 2500:- i den temperaturklassen är Grand #5 och alltså en dunsäck. Dwen väger dock ändå mer än vad McKinleyn gjorde (1500g). Det verkar dock konstigt då deras syntet säck med samma gränser väger MINDRE (1350 g). Har haglöfs månne förväxlat säckarna???
När jag läser på en annan säck hittar jag mer mystiska saker: "Temperaturgräns / Komfort-
temperatur: -10º C / -3º C.
Fyllning: 1850 g DuPont Hollofil® II
Stl: Small, medium, large.
Ligglängd: 205, 190 och 175 cm.
Vikt: Medium ca 1850 g.
Blue ribbon |
Pris: 950 kr"

Dvs hela säcken väger lika mycket som fyllningen....hmmm...... Så fråpgan är väl befogad...hur mycket kan man lita påexempelvis haglöfs uppgifter?

/Andreas

Haglöfs katalog verkar bättre.
Där står det på outback #10 950 gram fyllning totalvikt 1850 gram.

Grand #5 vikt 1350 gram dock samma vikt på syntetsäcken med samma gränser.... Ultrapro #5 vikt 1350 gram....

/Andreas

Jag skickade ett mail till haglöfs angående deras förvillande uppgifter på hemsidan. De tackade och uppdaterade den omedelbart.....och jag fick ett par strumpor på posten....
:)

/Andreas

890 gram

X-lite väger 890 gram, komfort 2-(-)9, Har en sådan men har inte testat den riktigt än.. Hoppas att den är skaplig i alla fall..
M.V.H // Falken

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg