Mc Kinley tält?

Jag undrar om det är någon som testat Intersports Mc Kinley tält? Jag har kollat på deras tunneltält (av akka/nammatj typ) det heter Manitu 3, och verkar helt ok... men känner en viss tveksamhet... klarar det en 10 dagars tur med tre personer i kebnekaiseområdet? priset är ju helt ok, c:a 2000:- tacksam för lite hjälp och råd...//Thomas

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Haglöfs eller McKinley?

Hej!

Jag har att välja emellan ett Hilleberg Nallo 3 GT (5600 kr), Haglöfs Twin Peak (2200 kr) och t.ex. McKinley Manitu 3 (2700 kr). Egentligen vill jag ha 3 personers tält och en stor absid till hunden, men Twin Peak är skapligt stort, och till ett bra pris. Men är det ett steg upp eller ner till McKinley? Verkar som det är strul med bågarna på Twin Peak? Nån som har nåt tips?

Rickard

Fördel Haglöfs

Hallå!
Min erfarenhet av Haglöfs Peak-tält är goda, bra material och välgjorda. Vad gäller "krånglet" med stängerna ska man inte överdriva detta. Infästningarna för bågarna är inte i samma geniala klass som H-berg men fördenskull inte dålig. Samma konstruktion återfinns på många andra kända märken såsom The North Face, Vaude, Mountain Hardware mm. m.fl. Tveksamt att McKinley skulle ha en mer påkostad och bättre lösning. Eftersom Haglöfs Peak-modeller är utgången sedan något år finns det all anledning att tokpruta på priset, bjud max 1500 kr!

Lycka till!
Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips