Mat i Kvikkjokk

Jag hade tänkt starta vandringen från Kvikkjokk i år. Bussen kommer fram vid lunchtid, och om jag tolkat några andra trådar här på forumet rätt så är det lite si och så med servicen i Kvikkjokk.

Men finns det något ställe där man kan räkna med att det serveras mat mitt på dagen i Kvikkjokk? Det vore ju trevligt att starta vandringen med en rejäl måltid i kroppen.

/Johan

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Mera mat

Det finns ju faktiskt ett matställe till i Kvikkjokk. När jag var där förra sommaren var det öppet ialla fall och man behöver inte förbeställa mat. Du kan ju alltid fråga "brigas", hon har järnkoll på läget i Kvikkjokk!

Minns inte vad det heter, men är beläget en bit bortanför kyrkan mot Jokkmokkshållet. Det är inte lång bit att gå. Har för mej att det var öppet på dagen men stänger rätt tidigt på kvällen. Där finns också ett Naturum som är ganska intressant!

Lycka till med mat och vandring!

BrittMarie

Det finns ju faktiskt ett matställe till i Kvikkjokk. När jag var där förra sommaren var det öppet ialla fall och man behöver inte förbeställa mat. Du kan ju alltid fråga "brigas", hon har järnkoll på läget i Kvikkjokk!

Minns inte vad det heter, men är beläget en bit bortanför kyrkan mot Jokkmokkshållet. Det är inte lång bit att gå. Har för mej att det var öppet på dagen men stänger rätt tidigt på kvällen. Där finns också ett Naturum som är ganska intressant!

Lycka till med mat och vandring!

BrittMarie

Det heter:

Kvikkjokks Livs O Husvagnsparkering
Tel. 0971 - 559 22

Det hade öppnat igen när vi åkte från Kvikkjokk i onsdags. Men själva anlitade vi fjällstationen detta år.

/Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips