Marsliden

Hej
Jag ska för första gången vandra i fjällen. Ska börja att gå Marsliden - Fatmomakke på midsommar.
Kan man tälta var man vill efter leden eller är det speciella platser man blir hänvisad till?

//Micke
 
Roligt att du ska pröva fjällvandring! I bifogad länk ser du Länsstyrelsens info. Där finns inga begränsningar vad gäller tältning. Lycka till önskar Pelle

 
Marsliden - Fatmomakke är en utmärkt tur att börja med. Jag har själv gått där med mina barn när dom var små. Trevlig och omväxlande natur.
Vid ”tårtbiten” där sommarlederna möts och leden upp till Marsfjällstoppen börjar hittar man dom bästa tältplatserna.
 
Roligt att du ska pröva fjällvandring! I bifogad länk ser du Länsstyrelsens info. Där finns inga begränsningar vad gäller tältning. Lycka till önskar Pelle

Tack så mycket :)
 
Marsliden - Fatmomakke är en utmärkt tur att börja med. Jag har själv gått där med mina barn när dom var små. Trevlig och omväxlande natur.
Vid ”tårtbiten” där sommarlederna möts och leden upp till Marsfjällstoppen börjar hittar man dom bästa tältplatserna.
Tack för tipset :) Jag längtar mycket till att få göra min debut i fjällvärlden.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
henkealf Marsliden - Marsfjället? Fjällvandring 2
Martin Gidlund Marsliden - Marsfjället på MTB Fjällvandring 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.