Marocko - allt ni vet och kan!

Jag planerar resa mot varmare länder i oktober. Marocko med både surf atlasberg och klättring hägrar, trots mycket surfande på nätet är det svårt att finna nyttig fakta om områdena för klättring.

Så till alla er som varit där eller som kan något, vad som helst, skriv om era erfarenheter här!

jag söker all form av klättring i princip, sport, trad höga berg, låga berg.. etc..

Tja.. allt ni vet om klättring o marocko? nyttiga internett hemsidor?

Denna sidan gav mycket givande info om Anti Atlas http://sites.google.com/site/quartziteclimbing/ låter väldigt lockande ;)
 
Kul att du ska till marocko!

I oktober kan det vara snö på hög höjd i atlasbergen, men jag klarade mig från det 2009. Lätt att komma upp på Jbel toubkal, som en svensk fjällvandring. Finns nog mer alpina toppar i trakterna kring Jbel men har inte koll på det.

Om du ska mot Jbel, handla det mesta i marrakech innan.

Annars så gillade jag verkligen de södra kustdelarna i västsahara- bara att ta med sig tältet och leta rätt på en egn strand! Gillade också stenöknen.

Hur ska du resa? Jag träffade både folk med egn transport och de som åkte kollektivt eller liftade, Verkar funka lika bra, men lite meckigare utan egen transport och svårt att hitta till pärlorna.

Tror många surfare håller till i Essaouira. Vet inte så mycket om surf.

Köpte michelins vägkarta, finns billigast hemma i sverige.

Var i marrakesh ett bra tag, kan rekommendera trevliga riad marrakesh rouge

Hör gärna av dig om du har mer frågor
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
alzheimers Tips om klättring i Marocko? Klättring allmänt 5
pajaflow Marocko Klättring allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.