Marmot Swallow

Hallå Hikers !!! Har nyligen inköpt ett "Swallow" någon på forumet som har några erfarenheter av tältet ??? hur det pallar vind etc... vänligen skriv av er /// Pär

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Swallow

Hej !!! Jo jag köpte tältet här i Sverige...har dock kollat på nätet och det skulle bli samma pris nästan från Usa med frakt o dyl......men jag söker endock en svensk recension då jag tycker att dom jag läst från Usa ser lite liktydliga och köpta ut...så vänligen hör av er // Pär

Tänkte dumpa ett litet tips i en gammal tråd. Om någon söker efter ett tältgolv, s k footprint, till Marmot Swallow så är det slutsålt i hela Europa. Finns dock att köpa från en amerikansk leverantör: http://www.backcountrygear.com/catalog/accessdetail.cfm/MA8000FP

Där finns också s k "gear loft", som man hänger i taket för att förvara småsaker. Hoppas att någon kan ha nytta av upplysningen, själv väntade jag flera månader på ett tältgolv från en europeisk grossist, förgäves.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips