MapSource version 6.7

Nu är version 6.7 av MapSource upplagd på Garmins webb. Lite lustigt är att datumet som anges är 3/8!

Som vanligt är det svårt att tanka ner därifrån just nu p.g.a. belastningen och därför har jag lagt upp samma fil lokalt (hos Bredbandsbolaget), så går det lite snabbare att hämta för den som vill.
http://www.rindar.net/Temp/MapSource_67.exe

Route avoidances

Vilken tajming på inläggen :) Nå väl, är det någon som vet om "route avoidances" kommer som ett tillägg till några befintliga GPS:er? Finns det någon Garmin GPS som har stöd för detta idag?

/Johan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack Pelle, Du är en klippa!
Då slapp jag hämta filen på seeeeg förbindelse från Garmin.
Lysande!
/Leffe

Re: Route avoidances

johanj; sa:
Vilken tajming på inläggen :)
Jag tyckte 19:19 såg snyggare ut så jag höll igen lite... :)
Nå väl, är det någon som vet om "route avoidances" kommer som ett tillägg till några befintliga GPS:er? Finns det någon Garmin GPS som har stöd för detta idag?
276C har det. Jag skulle därmed bli överraskad om det inte åtminstone finns i moderna StreetPilot och Quest också.

Nu finns en uppdatering från 6.7 till 6.7 (!), fast den nya versionen innehåller rätt dll-filer för den som önskar installera något annat språk än engelska.

Anders

Det ingår i den nya filen, som du kan ladda ner. Hoppa inte för högt, bara. Det handlar alltså om franska, tyska, italienska och spanska, som tillägg till engelskan.

Anders

Bättre med ver 5.4

Är det fler än jag som tycker ver. 5.4 var bättre än de nya i serien 6.xx?

6.xx jobbar mycket långsammare och verkar trögare i min laptop när man har många egna waypoints inlagda.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips