Mapsource Sverige/Danmark

Nån som vet om man kan uppdatera sin nuvarande Mapsource när den nya versionen kommer i Januari eller måste man köpa hela programmet nytt ?

Täcker den nya versionen söder om Falun, Gävle och Sundsvall ?

Snart finns det Garmin kartor där jag bor

Jag har kommunicerat med tvnav.com (en av de mest aktiva återförsäljarna i USA på sci.geo.satellite-nav listan)

I januari kommer:
2 cd skivor en R&R och en MG. Varje cd-skiva innehåller hela europa (Inte längre en skiva per land)
De har priset: $85 för R&R och $115 för MG. (de är iofs väldigt billiga, jämförpris gamla MG $125)

De känner inte till något "update program" och det är väl tveksamt då produkten blir betydligt bättre (hela Europpa)

Täckningen i sverige blir enligt tidigare kommunikation med garmin: Örnsköldsvik längs norrlandskusten och sedan snett över mot Mora. Se previev för http://www.garmin.com/cartography/mapSource/index.html och city-select Europe.

Detta blir väldigt bra...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Regioner?

Jag utgår från att det angivna priset på CD:n gäller för en region och att man sedan kan köpa till nycklar för fler regioner för samma pris som den ursprungliga CD:n kostade. Så fungerar det ju på City Navigator Europe och andra CD från Garmin. I så fall blir ju priset inte så lågt....

mycket bättre garminkartor snart...

Jag blev lite osäker så efter ett snabbt svar från sam på cartography-garmin-europe:

"The new MapSource European MetroGuide CD-ROM and MapSource European Roads and Recreation CD-ROM will not have any unlock technology, you will get the whole of the European countries we cover on one CD-ROM.

There is no information on our web site until the products are launched in early January for the MetroGuide and late January for the Roads and Recreation, as per current schedule."

Det blir lite skillnad från tidigare...

Det enda som jag inte vet är om R&R kommer att ha routing eller inte? MG kommer definivt att ha det.

Fantastiskt

Låter för bra för att vara sant!

Kan det vara så att man verkligen har tagit till sig kritiken från många i Europa att det kostar 10 gånger så mycket att täcka ungefär samma yta (och folkmängd) i Europa som i USA?

Att man inte lägger på något kopieringsskydd verkar ännu mer förvånande efter det att alla nya produkter de senaste året fått sådant (inte så konstigt med tanke på den omfattande piratkopieringskampanjen från Mary Sanders m fl)!

Policy

Kan ju också vara så att det har fallit någon in att om man tar hutlöst betalt är det betydligt fler som försöker undvika att betala alls.

Anders

Nya Metroguide Europa

Nu har den kommit den nya Metroguiden för Europa (tack för tipset Anders)

http://www.garmin.com/cartography/mapSource/MGEuro.html

Priset blev lite högre än tidigare gissningar § 175, men en uppgradering finns att få för de som tidigare haft någon av Europas länder. Priset ligger då på den behagliga nivån av £ 47 inklusive porto och moms.
Finns för leverans under januari.

Täcker endast de större städerna från Sundsvall och söderut med autorouting (på PC:n), men har tydligen enklare täckning för hela Norden.

Bra gjort av Garmin att ta åt sig av kritiken för de hutlösa priserna i Europa!

MapSource European City Navigator

Jag har fått med City Navigator till min SP3. Tydligen kan den också använda den Nya Metroguide. Tyvärr kan jag inte se skillnaden och det är inte säkert att Metroguide har röstfunktion. Det märkliga är att priset för Metroguide $175 medan upplåsning av hela City Navigator kostar över $300 även om jag har hittat pris ned till $250.
Är det någon som har någon uppfattning hur Garmin har tänkt sig det hela?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips