MapSource 6.11.6 ?

Är det någon som lyckats komma vidare från http://www.garmin.com/support/mappingsw.jsp för att se vad Garmin har ändrat i version 6.11.6 av MapSource den 7 december 2006?

Jag laddade hem en MapSource 6.11.6 den 27 november (samma versionsnummer som Garmin nu har lanserat 7 december 2006).
Jag har försökt ett par dagar att se vad som dom ändrat och att ladda hem uppdateringen utan att lyckats att.

Jag får ”servern hittades inte” http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=209

Per Brune

Nått tok har de i alla fall ställt till, för nyss när jag var in på sidan så hade man tre upprepningar på ändringar från 6.11.5 till 6.11.6 med exakt samma ändringar som i första vändan.

MVH Tony

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
6.11.6 från den 7 december är på 44800 kB
6.11.6 från den 27 november är på 35644 kB

6.11.5 är på 20127 kB

Changes made from version 6.11.5 to 6.11.6:
This version of MapSource no longer supports Windows 98, Windows ME, and Windows NT.
Fixed an issue with transferring map sets larger than 2 GB to units. MapSource supports transferring map sets up to 4 GB in size. Note that some units do not support map sets over 2 GB in size.
Fixed an issue with creating a waypoint from Japanese address search result.
Fixed an issue with MapSource not finding Google Earth Pro when installed.

Och jag som trodde att programmet skulle bli mindre när man tagit bort ”dökött” som krävdes för stöd för Windows 98, Windows ME, and Windows NT.

Men det är inte alltid som det här med datorer är logiskt ;)

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips