Mapinfo Karta -> Garmin

Jag har en Etrex/Vista Garmin GPS och så har jag en väldigt finmaskig vector karta över kommunen där jag bor (i Mapinfo 7.0).. hur gör jag om jag vill sicka över den kartan till gps'en?. Jag har sökt på nätet efter program som kan överföra kartor till gps'en, dom jag hittat är mapsource och oziexplorer, mapsource verkar ju inte kunna importera ngnting alls förutom däras egna kartor. och oziexplorer lyckas jag inte importera vector kartor till, jag provade att göra bmp filer och föra över på såvis, men dom blir alldelens för stora, så nu är jag tibax på ruta ett igen, Tacksamm för alla tips.
[Ändrat av DaFoX_Omen 2002-10-21 kl 20:15]

Besvärligt

Nä, det enda som finns är MapSource, som hanterar sina egna kartor, och "fixprogrammet" GPS Mapper, som med åtskillig möda och besvär tillåter tillverkning av kartor för nedladdning i en Garmin.

Anders

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips