Magellan Meridian GPS

Hej!
Jag har köpt en Magellan Meridian GPS och undrar nu om det finns någon som har MapSend Worldwide Base CD eller MapSend Europe till salu eller har någon erfarenhet av detta material. Eftersom jag är en nybörjare inom GPS så är jag tacksam för alla tips. Det jag ska använda min GPS till är framförallt i skogen mm.

mapsend

Har Mapsend Europe är är nöjd så här långt. Jag har tyvärr inte hunnit testa speciellt mycket ännu. Täckningen av sverige är ju bara upp till Gävle ungefär (men jag bor i Skåne och är inte där så ofta), däremot är detaljrikedomen bättre än jag hade väntat mig. Alla småvägar i mina hemtrakter är med (vilket betyder små skogsbilvägar korta som långa), dock inte stigar.

Titta vidare på http://groups.yahoo.com/group/Magellan_Meridian/
där finns en hel del kunskap och även en del exempelbilder från olika kartor.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips