Mad Rock Hooker något att ha?

Har funderat på att köpa ett par Mad Rock Hooker. De satt riktigt bra på min fot.

Klättrar mest boulder och blir nog lite vägg senare, har ingen att klättra med. Just nu bara inomhus men det blir väl ute så småningom. Har inte klättrat så mycket men.

Så vad tror ni om skorna?
 
Hooker

Jag har ett par sedan en månad och har klättrat ca 20 ggr med dem, både inne och ute. Jag tycker att de "biter" bättre än allt jag tidgare provat. Har dock ej så mycket att jämföra med ( La Sportiva evolotion och Triop Twist).

Nackdelar:
Nöts ganska snabbt och blir groteskt varma vid direkt solljus på dem.

Anders
 
De ser ju ganska oseriösa ut.
Med den designen fungerar de säkert jättebra på den amerikanska marknaden!!
 
Pigge2; sa:
De ser ju ganska oseriösa ut.
Med den designen fungerar de säkert jättebra på den amerikanska marknaden!!

Ja, man har ju sett snyggare design. Men nu ska vi inte luras av att märket är nytt. Folket bakom Mad Rock har tidigare jobbar för Five-Ten. Och som vi alla vet så har ju Five-Ten marknadens bästa gummi. Detta har man tydligen tagit med till Mad Rock skorna. Jag har själv inget par ännu, men så for mina Anazai Velcro går i graven så kommer det att bli ett par Hooker. Skon fick nyligen utnämningen "Editors choice" i den ansenliga amerikanska klättertidningen "Rock & Ice" årliga skotest, dvs toppbetyg. Vad man berömde var framförallt gummits "stickighet" och förmåga att kunna stå på nästa allt, knoppar så väl som sva. Kritiken som framfördes är just att gummit slits fort, med det är priset man får betala för att få ett gummi som sitter på väggen. Och bouldrar du mest så tror jag att du kommer att bli helnöjd med skon! Där är ju "stickigheten" viktigare än slitstyrkan.

Lycka till!

Viktor
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.