M90 kängor

Det finns intern kritik mot kängorna inom försvaret, pansarbataljonen i Boden vill ha samma kängor som jägarbataljonerna har.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleId=4437737

Vilken känga är det?

Det är vinterkängor som avses och jägarbataljonen använder Jörnkängans vinterkängor.

Om M/90 så tycker jag att sulan är på tok för mjuk förutom att de läcker som ett såll. Lundhags Scout är ett mycket bättre val, dock dyrare (2000kr) och något smal i lästen för en del.

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
de e kassa

under månaderna jag var på k3 så såg jag så många m90 kängor falla isär på kort tid att jag aldrig skulle betala ett öre för dem. de är perfekta att ha som arbetsskor (går bra o köra bil i o liknande) men till vandring är de rent ut sagt värdelösa. min marschfraktur och mitt löparknä beror enligt läkaren till största sannolikhet på de kängorna. nu har jag ett par lundhags professional high och de är fasen så mycket bättre. man kan snåla på all utrustning förutom kängor. att gå omkring en vecka med full 100l rygga o stridsutrustning med spricka i foten är inget jag önskar till andra.. undvik!!http://ajonzen.bilddagboken.se/p/main.html?#0

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips