VAAAAA
Jag har aldrig ens varit pa st. Eriksplan!
Jag har aldrig ens varit pa st. Eriksplan!
tibet; sa:Jag har aldrig ens varit pa st. Eriksplan!
fuchs; sa:Jag känner nån som blev påkörd av en bil...sen dess sitter han i rullstul och är helt blind...var en toppen kille han,bara rund 20 år gammal...och den nästa dumma grejen är att försäkringen inte betallde för att han lyssnade på freestyler!!!
Brune; sa:Av en händelse fick jag samma dag ett reklamblad från Clas Ohlson med en liten digital radio, med snabbval och tangentlås för blygsamma 129 SEK.
![]()
Är den något att ha eller behöver man en Sony eller något annat högpris fabrikat ?
Per Brune
Brune; sa:Av en händelse fick jag samma dag ett reklamblad från Clas Ohlson med en liten digital radio, med snabbval och tangentlås för blygsamma 129 SEK.
Är den något att ha eller behöver man en Sony eller något annat högpris fabrikat ?
thureb; sa:Om man antar att han cyklade så kan jag inte förstå att lyssnande på musik via lurar skall kunna bedömmas annorlunda försäkringsmässigt än en bilförare som har bilradion på.
Nordesjö; sa:thureb; sa:Om man antar att han cyklade så kan jag inte förstå att lyssnande på musik via lurar skall kunna bedömmas annorlunda försäkringsmässigt än en bilförare som har bilradion på.
Så länge cykeln inte är utrustad med backspegel (eller en förare med ögon i nacken) tycker jag nog personligen att hörsel är ett trafiksäkerhetsmåste, åtminstone om man cyklar i trafiken.
Cyklar man på en ödslig cykelbana på landet är det en annan sak, men då finns det å andra sidan inte så mycket att krocka med...
[Ändrat av Nordesjö 2005-04-27 kl 16:14]
fklint; sa:Brune; sa:Av en händelse fick jag samma dag ett reklamblad från Clas Ohlson med en liten digital radio, med snabbval och tangentlås för blygsamma 129 SEK.
Köpte en sån till min fru för ett tag sen...den lämnades tillbaka samma dag som den packades upp. Den lät helt enkelt kass. Killen på CO fattade vad jag menade direkt och sa att om jag ville ha en radio med lite kvalitet så skulle jag inte köpa den hos dem. Han var ärlig iaf)
/f
Har under två år (inte hela tiden) cyklat med min MP3-spelare och öronsnäckor i Stockholms innerstad. Jag uppfattar inte alls musiken som en trafikfara, och snäckorna fungerar snarare som välbehövliga hörselskydd. Ljudnivån är så pass hög runtomkring att jag stundtals inte ens hör musiken (trots uppskruvad volym)... Tycker inte att musiklyssnandet försämrar min uppmärksamhet, jag blir snarare mer fokuserad.strand; sa:Martin, med ditt sett att se på saken så skulle jag som har nedsatt hörsel vara en trafikfara. Det handlar inte bara om att höra, lyssnar du på musik eller nått annat i lurar medan du cyklar så handlar det om att rikta uppmärksamheten på annat håll än trafiken. Samma sak att tala i mobil när man kör eller cyklar.