Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Använder mig av ett pyttelitet wirelås med kombinationslås som köptes på Rusta/ClasOhlson/Biltema typ och det kostade 39 kr. Bara att sakerna är LITE fastkrånglade funkar. De låga tjuvarna tar ett par andra lagg/stavar istället om man ställer paketet väl synligt i folkmassa.
Låset är litet och lätt och hindrar inte någon med avbitare men då får man å andra sidan ha REJÄLA doningar vilket gör att man har nycklar och annat krångel. Den gång man då chansar för att man inte ORKAR blir man av med skidorna såklart... Bättre litet och simpelt/användarvänligt än rejält således är mitt tips!
Om det bara gäller utanför fiket etc kan du dela på paret. Ställ en skida mitt i högen och den andra runt hörnet eller så. Ingen är så sugen på just dina skidor att han orkar leta. Tjyven är säkert nervös och stressad, så han tar nåt mera lättsnott.
Björn
På många skidorter så finns skidställ i metall som är avsedda för att använda sitt medhavda lås till. Om jag inte minns fel så kostar låset ca. 60,- Detta lås tar inte mycket plats i fickan. Sedan kan man ta det lugnt under pausen utan att behöva vara orolig för att skidorna skall försvinna.
Visst det var min första tanke men sedan kom jag på att det finns ganska många ställen som inte har sådana ställningar t.ex. på en del ställen i ÅRE
så jag kör på linjen med ett litet lås + vire
då kan jag t.ex även låsa fast dom i skidboxen om tjuven nu bryter upp lådan
Känslan av att skida ut bland Svalbards till synes ändlösa glaciärer med en maximalt lastad pulka är svårslagen. Expeditionen sträckte sig över 600 ...
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer