Lundhags luffar

• Trådstartare anna_nora@hotmail.com (Anna)
  • Start datum

anna_nora@hotmail.com (Anna)

Gäst
Jag köpte ett par Lundhags Luffar, hällde vatten i, gick några timmar och lät dem torka. De verkar ha dragit ihop sig mer än jag räknade med och känns ganska hårda och lite trånga, vad ska jag göra? Upprepa proceduren?

/Anna

Lundhags

Hej Anna.

Detta är ett av problemen med Lundhags kängor, de drar ihop sig, dels pågrund av att gummin torkar, dels pågrund av läderfodret drar ihop sig när det torkar. I ditt fall skulle jag blöta kängorna igen och sedan när du låter dem torka så använder du skoblock eller fyller dem med tidningspapper, på så sätt kanske inte kängorna drar ihop sig så mycket som de gjorde första gången.

/ Anders - utsidan.se

Aktuellt

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

Skidbranschens kamp mot klockan – hållbarhetsarbetet skalas upp

Skidbranschen är hotad av klimatförändringarna. Nu vill de agera – tillsammans. Utsidan rapporterar från branschmässan Prowinter i Bolzano, Italien.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.