Lundhags luffar

• Trådstartare anna_nora@hotmail.com (Anna)
  • Start datum

anna_nora@hotmail.com (Anna)

Gäst
Jag köpte ett par Lundhags Luffar, hällde vatten i, gick några timmar och lät dem torka. De verkar ha dragit ihop sig mer än jag räknade med och känns ganska hårda och lite trånga, vad ska jag göra? Upprepa proceduren?

/Anna

Lundhags

Hej Anna.

Detta är ett av problemen med Lundhags kängor, de drar ihop sig, dels pågrund av att gummin torkar, dels pågrund av läderfodret drar ihop sig när det torkar. I ditt fall skulle jag blöta kängorna igen och sedan när du låter dem torka så använder du skoblock eller fyller dem med tidningspapper, på så sätt kanske inte kängorna drar ihop sig så mycket som de gjorde första gången.

/ Anders - utsidan.se

Aktuellt

Springa, vandra, fascineras – redaktörens möte med platåberget

Utsidans redaktör Philipp spenderar en helg på Billingen, Västergötlands största platåberg och en av nyckelplatserna i Sveriges första UNESCO-geopark.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Till minne: Lars Fält, överlevnadsexpert och författare

Lars Fält, en av Sveriges största profiler inom friluftslivet, har gått bort. Utsidans medarbetare Gabriel Arthur berättar om möten med författaren.

Vinn Haglöfs Breeze Mimic Hood!

Nu har du chansen att vinna vinterns nya favoritjacka från Haglöfs. Vi tävlar ut en vardera av dam- och herrmodellen i valfri färg och storlek!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips