Lundhags kläder, storlek??

Någon som har koll på storleken på Lundhags kläder framförallt deras fleecetröjor/västar? Vilken storlek bör man välja om man är 185 cm lång med matchvikten 85kg? Enligt Lundhags är XL att föredra men jag tycker det verkar något stort. Någon med erfarenhet?

/Anders

Instämmer...din längd kan göra att du behöver XL...svårt att säga innan någon som är lika lång som dig skriver något ;)

Längden spelar förvisso en viss roll men plagget som intresserar mig är Lundhags sense vest och där spelar nog inte längden samma avgörande roll som om det vore en jacka t.ex. Jag vill absolut inte springa omkring med ett tält på kroppen :)) Tajt och fint ska det vara.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Funderar också på Lundhags Sense.
är 180cm/70kg.
Tror ni att jag borde välja L för att jag är lång, eller M för att jag är smal?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips