Luftiga sandaler - tips?

Har problem med fotsvett i mina sandaler. Normalt har jag aldrig problem med det, kanske värmen som spelar in förstås.
Det är ett par Everest GFX, köpta för någon hundring på Stadium.
Sulan är någon slags gummiblandning, antar att det är där "felet" sitter.
Har ni tips på bra sandaler som är mindre "svettbenägna"?

EDIT: Maxpris 1000kr.
[Ändrat av Jocke B 2006-08-12 kl 17:12]

Sandaler med plast i fotbädden är svettiga. Vill man ha bättre komfort utan att ha strumpor - vilket tyvärr anses helt galet trots att det löser ett av de största problemen med sandaler - är det nog läder som gäller.

Jag har själv gått över från plast till läder och har aldrig haft så sköna sandaler. Mina är ett par Teva som jag hittade på utförsäljning i en av de fd Intersportbutikerna i Stockholm.
http://www.sportutforsaljning.se/
De har precis sänkt priserna mad 50-80% av ordinarie pris på hela sortimentet, så om du bor i Mälardalstrakten rekomenderas ett besök.

teva-sandals-athletic-shoes2.jpg

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Nordesjö; sa:
Sandaler med plast i fotbädden är svettiga. Vill man ha bättre komfort utan att ha strumpor - vilket tyvärr anses helt galet trots att det löser ett av de största problemen med sandaler - är det nog läder som gäller.

Jag har själv gått över från plast till läder och har aldrig haft så sköna sandaler. Mina är ett par Teva som jag hittade på utförsäljning i en av de fd Intersportbutikerna i Stockholm.
http://www.sportutforsaljning.se/
De har precis sänkt priserna mad 50-80% av ordinarie pris på hela sortimentet, så om du bor i Mälardalstrakten rekomenderas ett besök.

Vet du om de skickar mot postförskott?
Har 60 mil till Mälardalen, ska ev ner i höst, kanske då.
Tack för tipset.

Jocke B; sa:
Vet du om de skickar mot postförskott?
Har 60 mil till Mälardalen, ska ev ner i höst, kanske då.

Du kan ju alltid testa och se om någon butik är villig att skicka. Inte omöjligt.

Till hösten kommer nog det låga priset vara väck, eftersom de då ska ha sålt ut sitt lager för att starta om "på riktigt" under namnet Go Sport (eller vad det nu var).

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips