Lowrider till mountainbike

Skitväskor från BILTEMA fungerar men är inte bra men fullt tillräckligt för kortare turer. Jag använder VAUDE-väskor och de är dyrare men håller längre. Jag tror det i alla fall... Mina väskor har jag använt de senaste 43 287 km och är nöjd med dem.

/Stellan

Ni missuppfattar mig. Jag förespråkar också att man lägger lite mer pengar för att få bättre kvalité. Biltema-väskorna pajade, men kreativ lagning löste problemet. Bakpakethållaren var nära döden. MEN! Jag cyklade till Istanbul med billig utrustning och jag hade en fantastisk resa. Jag vill tro att andra kan ha det också. Även om jag det var fakta att min pakethållare kunde haverera när som helst så oroade jag mig inte för det utan tog allt som det kom...

Jag vill bara att folk här inne inte häver ur sig "SKITPRYLAR!" varje gång något riktigt billigt kommer på tal. Förklara nackdelarna med produkten och föreslå gärna ett alternativ, men hävda inte att det är lika bra att "hutta den i ganges". Om jag hade huttat min lowrider i ganges hade jag ju inte haft någon...

Och, för att återkomma till lowridern, jag tror faktiskt att den var den mest hållbara "skitprylen" jag använde. Den kändes ganska stabil, jag hade typ 3 kg lastat fram och jag var aldrig orolig att den skulle gå sönder. Corax rekommenderar den inte, men ger den plus jämfört med andra modeller eftersom den är ihålig och därmed kan lagas genom att sätta in en metallbit i hålet (Bor Yueh är tillverkaren av de som säljs på cykelnetto).
 
Som jag tidigare har nämnt; du kan säkert cykla sexhundra varv runt månen med denna lowrider om du har tur, men för mig höll den bara ihop i tre dagar. Jag använde den emellertid hela vägen genom Europa efter detta, men med bara "vikltösa" prylar som exempelvis regnställ i väskorna.
Eftersom jag var nyfiken på vad andra cyklister använde för pakethållare fram diskuterade jag detta med samtliga cyklister jag mötte efter vägarna i Europa. Resultatet av detta var att ALLA jag mötte som hade en Tubus var supernöjda. Men de personer som använde "min" modell var mindre nöjda. En del hade klarat sig utan minsta problem, men alltför många hade liknande problem som jag.
Jag struntar fullständigt i om lowridern kostar femtio kronor eller två och en halv miljon. Det är inte priset jag reagerar på som signaturen RDu verkar tro, det är produkten! Jag är en stor vän av prisvärda prylar, men den här är enligt mig och många andra jag mötte efter vägarna INTE prisvärd. Det är bättre att satsa de extra hundralapparna på en Tubus eller liknande konstruktion.

/Anders Forselius
www.metrobloggen.se/samborombon
 
Ni missuppfattar mig. Jag förespråkar också att man lägger lite mer pengar för att få bättre kvalité. Biltema-väskorna pajade, men kreativ lagning löste problemet. Bakpakethållaren var nära döden. MEN! Jag cyklade till Istanbul med billig utrustning och jag hade en fantastisk resa. Jag vill tro att andra kan ha det också. Även om jag det var fakta att min pakethållare kunde haverera när som helst så oroade jag mig inte för det utan tog allt som det kom...

Jag vet vad det innebär att cykla med skitprylar... Jag gjorde min första tur på utrustning av låg kvalitet och den var billig. Korsade Australien på en cykel som kostade 1200 kr och cykelväskorna kostade inte många hundra. Det fungerade men grejorna rasade några gånger. Med silvertejp och ståltråd kan man fixa det mesta.

Jag koer inte med tubus utan bygger själv vad jag vill ha. Jag har sett en del som har cyklat med tubus och de är ofta nöjda men jag vet inte om de är värda sitt pris. Det är relativt vanligt att de bryts efter ett tag men det gör allt...

/Stellan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Blomsterböna Bra lowrider till dämpad gaffel utan fästen? Långcykling 7
mThureson lowrider på racer Långcykling 11
petersundqvist fästen lowrider Långcykling 2
Henrik.nu "Lowrider" på dämpad framgaffel? Långcykling 21
hijk Problem med att montera lowrider Långcykling 8
Flyrib Fästen för lowrider Långcykling 18
nurmiranta lowrider passande nishiki SL's fästen? Långcykling 1
Gorica Göra hål för lowrider? Långcykling 9
hannessandahl lowrider med "hylla" Långcykling 14
Jote Val av lowrider Långcykling 4
tor_selden Montering av Lowrider Långcykling 2
stellan Belastning på Lowrider - Framväskor. Långcykling 7
Jorden runt Kedja till tandemcykel Långcykling 15
niking Ram till Kindernay-navet Långcykling 35
Alexander1 Treriksröset/Tromsø till Smygehuk sommaren 2021, med mig? Långcykling 9
thureb Motsvarighet till Utsidan resp Blocket i Danmark? Långcykling 3
Mattiis Hjälp med vevaxel till enhjuling Långcykling 2
olaab Hur laga till ris när man är på tur? Långcykling 21
Klaus Nya hjul till långfärd! Långcykling 26
Seebra Med velomobil till Nordkap Långcykling 0
avslutmedlemskap0904 Cykla när det regnar, till jobbet Långcykling 14
onti_brain Rekommendationer: hammock, bivvy bag, & alternativ till tält/ eller bara tält.. Långcykling 6
Anders Nordh Cykling till Albanien Långcykling 2
igs Från hav till hav i Frankrike Långcykling 1
olaab Mavic fälg till 40-622 ? Långcykling 7
olaab Ström till GPS, o mobil? Långcykling 36
olaab Packfickor till cykel? Långcykling 1
Tompaa Söker cykelkamrat till Europatur i sommar! Långcykling 1
FrystMargarita Tandem till Spanien Långcykling 10
Erkabubben Söker cykelkamrat till Kina och vidare jorden runt Långcykling 1
morello Indien till vintern Långcykling 0
Erkabubben Söker cykelkamrat till München eller Malta Långcykling 0
rullians På cykel till Frankrike+ Långcykling 0
Fröllan På cykel till Wien Långcykling 10
Sote Cykla till Italien? Långcykling 1
Thunder91 Göteborg till Jotunheimen på cykel Långcykling 3
eyck Utmanare till LHT/Thorn Sherpa Långcykling 1
Sote Cykla till Frankrike? Långcykling 3
CalleNilsson Rosebike 26"-hjul till långfärdscykling Långcykling 8
andy69 Bygga om MTB till långfärd...? Långcykling 20
guldtramp pakethållare till surly lht disc Långcykling 7
JorgenB Kåpa till vanlig cykel Långcykling 9
musse592 ang. visum till centralasien. Långcykling 5
stroeller Söker sällskap till Gibraltar - Nordkapp under juni och juli 2015 Långcykling 0
Fredron Enköping till Helsingborg, ruttförslag önskas. Långcykling 2
SeekOut Hjullager till gammal cykel Långcykling 13
ihe Anpassa en gammal MTB till krig Långcykling 27
Gocraft Hårt, vattentätt skal till cykel Långcykling 4
jens93 flyg och cykling till/i australien och nya zeeland! Långcykling 8
exbless Resekamrat till Afrika/asien i höst. Långcykling 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.